Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nedsatt i orden - regler


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått nedsatt i orden etter 12 ordensanmerkninger (stort sett forsentkomninger til 1. time:P)

Etter den 12. anmerkningen fikk jeg varsel om nedsettelse, men etter dette har jeg ikke fått noen flere anmerkninger. Allikevel fikk jeg nedsatt til N i orden.

 

Er det ikke slik at jeg må få flere ordensanmerkninger etter et varsel for å få nedsatt? Vet noen om en link til en side som sier noe om dette, som jeg kan bruke som "bevis"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal vise klar forbedring for at man ikke skal bli satt ned etter en skriftlig advarsel. Sikker på at det er dette du har fått? Hender de sender ut noe som ligner veldig, men som egentlig bare er en bekreftelse på at karakteren kommer til å gå ned. 60% av klassen min fikk en del slike på vgs. Selv ble jeg satt ned uten noen form for advarsel, så det er ikke alltid nødvendig.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har fått nedsatt i orden etter 12 ordensanmerkninger (stort sett forsentkomninger til 1. time:P)

Etter den 12. anmerkningen fikk jeg varsel om nedsettelse, men etter dette har jeg ikke fått noen flere anmerkninger. Allikevel fikk jeg nedsatt til N i orden.

 

Er det ikke slik at jeg må få flere ordensanmerkninger etter et varsel for å få nedsatt? Vet noen om en link til en side som sier noe om dette, som jeg kan bruke som "bevis"?

Hvilken klasse går du i? Dersom dette BARE er julekarakteren og du ikke går sisteåret på vgs eller ungdomsskolen, bør du heller ta dette som en lærepenge og være glad for at disse anmerkningene slettes når du begynner på ny termin eller nytt år. Du bør virkelig lære etter å ha fått 12 anmerkninger, så bare pass på å ikke gjøre det som medfører anmerkning, dvs. gå litt tidligere hjemmefra og sørg for ikke å komme for sent! ;)

Lenke til kommentar

Han er 90er - 3. på vgs.

 

Ta det opp med basislæreren din og vær hyggelig. Si at du har vist klar forbedring etter mottatt advarsel, og si at da blir det feil å sette deg ned da det var en advarsel du fikk - ikke et varsel.

 

Ikke lag stor sak utav det med å gå til rektor osv før du har snakket med basislæreren din.

Lenke til kommentar

Jeg tok det opp med læreren min i går, sånn som jeg skjønte det på henne så var det kun et varsel om at jeg kom til å bli nedsatt (virket ikke som hun skjønte hva jeg prøvde å si engang). Klart, det er jo bare julekarakterene, de teller jo ikke, men jeg ble bare utrolig irritert da jeg fikk nedsatt til tross for at jeg ikke fikk noen flere etter varsel, 3-4 av forsentkomningene var pga at jeg ikke rakk neste time etter at vi hadde hatt orientering langt ute i skauen langt unna skolen.

 

Sinnor: ja, læreren min er virkelig en som kan kunsten å somle. Når jeg sender en melding til henne på it's learning bruker hun gjerne en 3-5 dager på å svare, andre bruker maks 2.

 

OlaOlablakken og orl: les svaret til Sinnor. Jeg har all grunn til å klage.

 

Mademoiselle: ja, har all mulighet til å forbedre meg. Har ikke hatt noen problemer med ordenskarakterene før nå, så skal nok fint klare G til sommeren :) ettersom det er julekarakterene, så tar de ikke inn noen formelle klager, men jeg sa ihvertfall fra til læreren.

 

 

Klart, en del av forsentkomningene kunne jeg jo har lett ha forhindret, kjipt å få såpass mange for å komme 3-5 min for sent noen dager. Jeg er en av de menneskene som hater å stå opp om morgenen, og i tillegg er ekstremt treg om morgenen :p

 

Men får vel ta og skjerpe meg, det er fra nå det virkelig teller :)

 

PS. var en gang jeg klarte å få forsentkomning til en engelsktime, til tross for at jeg møtte opp 2 min før timen, og før de aller fleste av de andre elevene :p men sa i fra da, så det ordnet seg. Kanskje lærerne er blitt vant med jeg kommer for sent, så de bare setter forsentkomning av gammel vane :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...