©®@ŽҰ €дt Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Hei jeg lurer på om det er mulig og lage et javascript som gjør HTML/CSS koder skrevet som vanlig tekst bli kjørt via javascript. Foreksempel jeg skriver <b>måse</b>. Men når jeg kjører javascriptet vill det bli måse Håper dere forstår Endret 20. januar 2009 av ©®@ŽҰ €дt Lenke til kommentar
©®@ŽҰ €дt Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Ah jeg suger til og forklare-_- Skal prøve mitt beste nå. Foreksempel jeg laster opp en video på youtube og skriver dette i info feltet "<b> AWERSOMG MOVI!!!1</b>" Så vill det bare stå det fordi infofelet ikke støtter HTML, men det jeg prøver og lage er en addon som merker htmlen og gjør teksten i infofelet om til AWERSOMG MOVI!!!1 altså jeg vill gjøre tekst om til script. Har søkt masse men finner ikke noe... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du ønsker at vanleg tekst skal bli uttrykt som sterkt? Finnes mange måter å gjøre dette på men det enkleste er vell function createboldtext(s){ return "<b>"+s+"</b>"; } Lenke til kommentar
©®@ŽҰ €дt Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Nei jeg brukte <b> som et eksempel. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener, men det er vel slik at du må lage en "ad-on" hvis du ikke vil at <b>bold</b> skal bli til bold. Lenke til kommentar
©®@ŽҰ €дt Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Om jeg skriver et html script i dette inlegget vill ikke html scriptet skjøre fordi inlegg på dette forumet ikke støtter html(Ikke all html). Men addonen som jeg har lyst og lage ser scriptet og kjører den. Sånn at jeg forekempel kan ha en youtube video i dette inlegget. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Men hva er det du skal lage denne til? Dette forumet? Denne typen forum? Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det må da være lettere å lære seg syntaksen for kodingen til forumet du poster i. Dette forumet bruker feks BB-kode, så om du vil ha noe i fet skrift skriver du [+b]fet[/b+] (uten +) i stede for <b>fet</b>. Om forumet ikke støtter innlegging av objekter vil det ikke hjelpe å ha et javascript på din klient. Du kan fek.s. ikke poste objekter i kommentarfeltet på Youtube, og et script på din maskin vil ikke endre koden til nettstedet for noen andre enn deg. Kan du beskrive et scenario for oss: Hva du gjør, hva du ønsker skulle skjedd og hvor du gjør dette, gjerne med lenker til plassene du snakker om. Jo mer detaljert jo bedre, og helst i en punktliste fra start av prosessen til slutten: For eksempel: går til www.diskusjon.no leser tråd, trykker "svar nå" Ønsker å legge inn video Bruker HTML kode, men det fungerer ikke Ønsker script for å endre dett Et svar på det scenarioet vil feks være: Lær deg BB kode, eller at du trenger et script som fanger opp teksten du skriver og omformer den til BB kode lokalt på din maskin. Lenke til kommentar
h4ppy Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Du har jo editorer som FCK Editor. kanskje dette er noe for deg? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg har en følelse av at samtlige her har misforstått hva trådstarter vil. Så langt jeg forstår ønsker trådstarter submitte formatert tekst i felt som ikke støtter dette. Tror dette prosjektet er rimelig dødt, da validering av input foregår på serversiden. Grunnen til at <b/> ikke fungerer som bold er nok en form for htmlspecialchars. Like greit å gi opp. Du kan ikke få serversiden til å oppføre seg anneledes enn påtenkt . uten å finne ett hull, så klart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå