Vikingspeider Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Så jeg kan se hvor mange studiepoeng jeg får for et studium, men hvor ser jeg hvor mange timer det varer(eller hvor mange timer pr. uke over x år det er)? http://www.uis.no/studietilbud/spraak_og_l...tur_-_bachelor/ Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) stanard er 60 studieponeg på et år. i følge wikipedia tilsvarer det ca 1500-1800 timer studering. kommer selvfølgelig helt an på hva slags fag du tar og hvor mye arbeid du legger inn i de. det vandelige er vel 1-2 forelesninger i uken for et 10-15 poengs fag. Endret 20. januar 2009 av designer0 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Veldig tunge studier beregnes vanligvis til 12 uketimer per fag med fire fag i semesteret, 16 uketimer per fag med tre fag i semesteret. Som en vanlig jobb med endel ting man må gjøre hjemme. Det er jo individuelt hvor mye tid man trenger, men regn med mer tid per studiepoeng på tunge fag, bla. realfag, tekniske fag, medisin, juss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå