lilleru Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har sluttet på skolen i 2.klasse på videregående. Det hele ble bare for mye for meg akkurat nå, og trengte en pause hvor jeg bare jobber. Har alltid hatt som intensjon å begynne på vgs igjen etter 1 år, men nå som det nærmer seg så, har jeg sett litt på mulighetene for å ta resten av videregående som privatist (altså 2 og 3 klasse). Noen som sitter inne med litt informasjon om dette? Trenger desperat litt info her På forhånd takk! Lenke til kommentar
Inglil91 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har sluttet på skolen i 2.klasse på videregående. Det hele ble bare for mye for meg akkurat nå, og trengte en pause hvor jeg bare jobber. Har alltid hatt som intensjon å begynne på vgs igjen etter 1 år, men nå som det nærmer seg så, har jeg sett litt på mulighetene for å ta resten av videregående som privatist (altså 2 og 3 klasse). Noen som sitter inne med litt informasjon om dette? Trenger desperat litt info her På forhånd takk! Her er litt informasjon jeg så på da jeg vurderte det:) Håper det hjelper! http://utdanning.no/utdanningssystemet/utd...ering/privatist https://www.privatistweb.no/prweb/start.action Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg vil sterkt anbefale deg å gå på skolen istede for. Det er en stor fordel. Om du har fullført VG1, må du ha karakter i følgende fag: Fellesfag: Norsk muntlig Norsk hovedmål Norsk sidemål Historie Religion og etikk Fremmedspråk muntlig og skriftelig. Programfag (to fag over to år) pluss et tredje som du kan bytte på. For eksempel: En fordypning: Sosiologi og sosialantrpologi Sosialkunnskap Andre fordypning: Rettslære 1 Rettslære 2 To fag som kan være ulike: Markedsføring og ledelse 1 Politikk, indivi og menneskerettigheter Totalt: 13 Eksamener. Du må lese til alt dette på egenhånd. Orker du det? Om ikke, gå på skolen. Endret 20. januar 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå