vr Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Hei Noen som vet om MSI X48C Platinum støtter bruk av gamle IDE-disker (uten adapter)? Tenkte å bruke en gammel harddisk jeg har liggende sammen med en s-ATA disk. Tenkte egentlig å kjøpe Asus P5Q PRO P45, men med Netshops tilbud på X48 ble sistnevnte interessant. Antar at den er mer fremtidsrettet mtp feks DDR3-ram. Noen grunn til å ikke gå for X48? På forhånd takk. Endret 20. januar 2009 av vr Lenke til kommentar
ChristianEx Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Someone please correct me if I'm wrong, men mener det skulle være en utgang for IDE på det hovedkortet der. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Joda, begge har IDE, men mer framtidsrettet er det IKKE. DDR3 vs DDR2 på Core 2 plattformen gir ikke noe WOW utslag om du ikke skal klokke litt ekstra langt dessverre. Så du går ikke glipp av spesielt mye med DDR2, Core i7 derimot da er DDR3 kjekke saker, men der har du ikke spesielt mye valg. http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2989&p=7 Endret 20. januar 2009 av 007CD Lenke til kommentar
vr Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Takker for begge svar. Da skjønner jeg at DDR3 ikke er spesielt mye å tenke på mht mitt behov. Men uavhengig av dette; Siden X48-kortet nå faktisk er litt billigere enn det nevnte P45-kortet, er det noen fordeler ved P45 som gjør at jeg likevel fortsatt bør gå for det? Endret 20. januar 2009 av vr Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Brikkesett messig så er X48 generelt overlegen på Crossfire muligheter enn P45. Da igjen tikker max minne i P45 sin favør. X38 og 48 støtter MAX 8Gb med minne og nekter sannsynligvis å starte med mer. P45 støtter MAX 16Gb med minne i motsettning. En annen sak er at MSI sine hovedkort og da spesielt deres DDR2 og 3 hybrid modeller har vært hjemsøkt av problemer, både på overklokking og generell oppstart. Før jul var vell siste post med en som sendte sitt X48C i retur etter å ha kranglet med minneslottene på dette hovedkortet i lengere tid. Personlig er jeg interesert i ett litt mer avansert X48 hovedkort, men jeg ville ikke ha kjøpt MSI hovedkortet, titter heller på ASUS sine eller DFI sitt, disse frister meg mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå