Gå til innhold

[Løst] tastaturlayout ved boot / login

Anbefalte innlegg

XP SP3:

Når man har lagt inn hurtigtast for å bytte mellom norsk og engelsk tastatur (sikkert uavhengig av hvilke språk) fungerer normalt også hurtigtastene for å bytte layout når man skiver passord for å logge inn på pc'n.

Nå har noe skjedd, slik at tastaturet står på engelsk i innloggingsbildet, og indikatoren som viser hvilket språk som gjelder er borte. Noen som har noen anelse om hvilken instilling jeg har rota meg bort i?

Endret av petterg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XP SP3:

Når man har lagt inn hurtigtast for å bytte mellom norsk og engelsk tastatur (sikkert uavhengig av hvilke språk) fungerer normalt også hurtigtastene for å bytte layout når man skiver passord for å logge inn på pc'n.

Nå har noe skjedd, slik at tastaturet står på engelsk i innloggingsbildet, og indikatoren som viser hvilket språk som gjelder er borte. Noen som har noen anelse om hvilken instilling jeg har rota meg bort i?

Høyreklikk oppgavelinje >Verktøylinjer >Språklinje :hmm:

Lenke til kommentar

Du kan overstyre og sette det til det språket du ønsker i innstillingene for språk og region (Regional and Language Settings). Husker ikke helt hva det var på norsk nå men.

Kontrollpanelet - >Språk og region instillinger.

Sørg for at du har norsk satt opp på det du skal ha og gå til fanen "Avansert". Helt nederst haker du av for å overstyre innstillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...