T_Trosten Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Alle tar vell inn cyclocross, som kjerts sier. Bare surf litt på nettet og finn ut hvilke modeller som kan være aktuelle, så snakker du med butikkene som forhandler disse merkene og hører om de kan ta den inn for deg (som de antagligvis vil gjøre). Og let gjerne på de amerikanske hjemmesidene istedenfor de norske, siden miljøet er såpass lite for det i Norge. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Ok, har funnet litt forskjellig. Bl.a en Scott sak. Det er veldig varierende priser på cyclocross sykler ser jeg! De virker solide. Med en cyclocross har man ingen demping da. Men det er vel ikke noe must om man ligger mest på landeveien. Hvilken effekt har det i terrenget å ikke ha demping? Jeg har et ankepunkt med cyclocross, og det er utvekslingen. Vil gjerne ha racer utveksling, og det tilvarer vel 53 tenner foran? Er ikke det mest vanlig? Noen som vil anta pris jeg bør legge meg på om jeg går for en cyclocross med 105 shimano rund baut. Noe rimeligere bremser. Aluramme og gaffel. Medium til gode dekk, og ellers kurrant og holdbart utstyr. ? Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Man betaler kanskje ekstra for gode merker uansett? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Merket vil egentlig bare si ramme/gaffel og kvaliteten på selve monteringen. Resten av sykkelen er komponenter fra andre fabrikanter. Dempegaffel skal du ikke ha. Det er ikke forenelig med geometrien som en fartsmaskin har. Dempingen begrenser seg til dekkvolum og dekktrykk. En cyclocross er ingen rå terrengsykkel for masse røtter og steinrøyser, hvor en dempegaffel vil gi deg bedre bakkekontakt og kontroll. Har du 48 eller flere tenner på storeskiva har du tunge nok gir. En tett landeveiskassett med 11 som minste og 25 eller 27 som letteste blir bra. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Ok, da har jeg vært å vurdert noen alternativer igjen. Mulig det blir å bestille ramme, og custombygge en cyclocross. Kanskje jeg da kan få på 53 tenner foran. Ser også muligheten for 2 sett med dekk.. Men trenger man da 2 sett med felger også? Går vel ikke å sjonglere med dekk på 27mm og 36mm? på samme felg altså? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ok, da har jeg vært å vurdert noen alternativer igjen. Mulig det blir å bestille ramme, og custombygge en cyclocross. Kanskje jeg da kan få på 53 tenner foran. Ser også muligheten for 2 sett med dekk.. Men trenger man da 2 sett med felger også? Går vel ikke å sjonglere med dekk på 27mm og 36mm? på samme felg altså? Det kommer an på hva du legger i sjonglering. Det er litt styr å bytte dekk hele tiden, men det er ikke noe i veien med å ha både 27 og 36mm dekk på samme type felg. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Noen som har peiling på cyclocross rammer her? De rammene jeg har vært borte i virker veldig dyre. Finnes det flere alternativer her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå