Gaardon Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 noen som vet om det er noen mulighet for å skaffe seg et pls program til linux? det er det eneste som gjør at jeg fortsatt har windows på denne maskina siden vi kommer til å bruke en del pls på skolen ellers går det bare i Linux. Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg tenkte utrolig nok å si "google", men det viste seg å ikke være så lett (Dumme folk med forkortelser...). Hva er pls? Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Programmerbar logisk styring = pls plc på engelsk (Programmable logic controller) Lenke til kommentar
Smif Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Programmerbar logisk styring = pls plc på engelsk (Programmable logic controller) Da er neste steg google: http://www.google.no/search?hl=no&clie...3%B8k&meta= Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hva slags PLS er det snakk om? Er det SAIA så bare gi opp, PG5 finnes ikke til andre OS enn windows Lenke til kommentar
pekka1991 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 noen som har prøvd pls programmer i wine? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Kjørte PG5 i wine, funka sånn halvveis, men problemet var at jeg ikke hadde seriell kontakt på den bærbare og overgangen fra USB til seriell funka ikke. Prøvde også å emulere windows, men det funka også dårlig Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Siden du bor i bodø så regner jeg med at du går VG2 automasjon, eller så har du virkelig interesse for automasjon på VG1. (I alderen som du er i så tviler jeg nesten på det da) Endret 20. januar 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 nei er egentli ikke overbegeistret for automasjon nei men hadde vært kjekkere å ha det i linux enn å logge over hvær gang. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Send en mail til Omron og spør, de er jo da norske (om jeg ikke husker feil fra VG1) Lenke til kommentar
tsoiland Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Trodde ikke de var norske, men de har avdelinger i norge. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 (endret) Beklager på det sterkeste der, omron er så langt fra norsk som det japansk er. Omron er altså fra Japan, men fremdeles så skulle det gå fint å kontakte dem, kanskje de er flinkere enn det SAIA er. Evt stikke innom Nordkontakt, hvis du fremdeles bor i bodø da Endret 4. februar 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Vi har en del Omron roboter her på jobben, og alle de må bruke Windows. Så jeg vil tro at det ikke er noen Linux versjon for programmeringsverktøyet deres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå