Gå til innhold

Snedige ting du lurer på - spammet ned av support.

Anbefalte innlegg

Hei

Som sikkert mange andre, kanskje spesielt moderatorer har merket, så er det bare kommet mer og mer supportspørsmål i denne tråden. Dette irriterer meg ganske mye i lengden, og derfor skulle jeg ønske at det ble innført strengere moderering i den. Det jeg kunne tenkt meg var at hvis et ikke-snedig spørsmål dukket opp, så kan første moderator slette posten uten advarsel, så slipper vi å ha spørsmålet, samt flere svar til det, ofte i tillegg til reaksjoner på at det ikke er et snedig spørsmål i tråden.

Det kan dere kanskje mener er litt for drastisk, men i det minste se om det var mulig å gjøre noe med problemet? Folk hører jo ikke etter på warns der. Det går ikke lange stunden fra en post har blitt slettet, eller kommentert, til neste supportspørsmål dukker opp.

Mvh,

_Zeke.

EDIT: Link til tråden kan være greit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=779072

Endret av _Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i det. Men ofte lurer jeg på om spørsmålene mine er support eller ikke, da de ligger litt i grenseland. Ender som regel med at jeg ikke spør.

Men det er en tråd jeg leser hver post i, da det normalt er mye spennende som diskuteres. Da er det alltid kjedelig når noe annet dukker opp.

En oppfordring til oss brukere er å ikke svare når folk spør "usnedige" spørsmål. I det siste har mange fått svar, og kommet tilbake med oppfølgingsspørsmål som igjen fører til mange flere uinteressante poster.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ting som man kan finne ut av på 10 sekunder vha Wikipedia eller Google er ikke snedige. Lakmustesten må være at det ikke er spesielt enkelt å svare på spørsmålet som blir stilt.

Ja, det er en ganske grei test, er det blant de 5 første treffene på et søkebegrep man lett kommer på på google, elelr det står i wikipedia-artikkelen om emnet, så er det typsik et ikke-snedig spørsmål.

AtW

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...