Grizzler Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei, har et problem som er veldig irriterendes, når jeg spiller et spill så etter en stund så fryser skjermen i noen sekunder og hvis det kommer tilbake så har jeg helt elendig fps. Det hjelper heller ikke å restarte spillet jeg må restarte hele maskinen før det er fikset ellers så har jeg lav fps.. Det trenger ikke å være et grafisk spill det kan være alt fra Left for dead, COH, WoW, Source etc. Ikke noen av disse spillene har jeg noen problemer med å kjøre, har også prøvd å skru ned grafiske instillinger med får det samme problemet. Når det skjer så er det heller ikke noe grafisk krevende som skjer, kan være fra å se på en zombie dø til å se på veggen.. Har skannet for spyware, virus, de-frag etc. Men fant ikke noe nevneverdig. Har en laptop IFL90 tror jeg den heter fra multicom. Geforce 8600m 512 MB 4GB minne 2Ghz Dual core 2 cpu Intel turbo memory 1 GB Så tror ikke det har noe med minne. Har også nok cpu kraft, ingen av delene bruker maks når det fryser når det gjør. Har en anelse om at det kan være selve grafikkkortet som blir for varmt. Men burde det ikke komme opp feil å sånn på skjermen da? Pixel feil, rare farger osv? Har prøvd å skiftet driver også, hjalp ikke. Tror det er noe som har komt i "det siste", har ikke alltid vært sånn.. Any ideas? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Vell det er en laptop. Så ikke forvent at du kan kjøre noe mere en low/med på L4D. Har dette vært sånn bestandig eller er det nylig oppstått? Edit: leste litt fort. Prøv å formater maskinen Endret 19. januar 2009 av JFM Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Som jeg sa så trenger det ikke å være noe grafisk krevende spill, men ja L4D kan jeg kjøre helt fint på høyt (skrur av AA da). Kan være i CSS også foreksempel og til og med WoW.. Så ikke kom med den at jeg ikke kan kjøre visse spill, spillet går glatt helt til det oppstår. Det har ikke alltid vært sånn nei, har vel vært sånn en måned eller 2 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Du skriver at du har prøvd å skifte driver. Hvilken driver er det snakk om? Du bør iallefall kjøre nyeste skjermkort driver. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Driveren som jeg hadde før har fungert utmerket, men jeg gjorde et forsøk på bruke en nyere driver. Denne gangen 185.20 Vista 64bit. Som ikke gjor noe stor forskjell på det problemet. Laptopvideo2go Å formatere maskinen vil være siste utvei, det gjør jeg nok ikke med det første nei. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg synes du skal formatere. Tar ikke så lang tid + at da får du en kjapp og frisk maskin... Personlig formaterer jeg min stasjonære maskin minimum 5 ganger i året. Laptopen, som brukes lite, formateres kanskje 3 Endret 19. januar 2009 av JFM Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Hehe, nei får heller søke litt videre ^^; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå