Aqualong Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Dette blir et langt innlegg, men fint hvis noen gidder å lese gjennom det... Jeg har en PC med Asus P5B-Plus HK, og 4GB minne. Fikk lyst til å oppgradere til 8GB, og kjøpte 2 sett av disse brikkene fra Komplett. Etter at jeg hadde satt inn brikkene, ville ikke maskinen starte i det hele tatt, ingen lyd, ikke noe bilde, ingen feilmeldinger (selve maskinen var i gang med vifter og lys). Jeg prøvde å sette inn 1 og 1 for å sjekke om det kunne være noe galt med noen av brikkene, men med samme resultat. Satte deretter inn de gamle brikkene igjen, med det resultat at maskinen startet, men kom bare til bildet hvor man kan trykke Del for å komme inn i BIOS. Prøver å trykke Del, men ingen ting skjer. Så prøvde jeg å resette CMOS med jumperne (fortsatt med de gamle brikkene), og da gikk maskinen videre, og fikk 2 valg: Trykk F1 for å gå inn i Setup, eller F2 for å laste default settings. Gikk inn med F1, og stilte klokke og andre ting på nytt, og restartet, men da ville den fortsatt ikke starte (ser ikke ut til at den lagrer oppsettet, selv om jeg har skiftet batteri). Så hver gang jeg må starte maskinen på nytt, må jeg resette CMOS, starte maskinen og velge F2 for å komme videre. Da går den som den skal, bortsett fra at jeg må stille klokken i Windows i stedet, og BIOS har da et feil oppsett mht. bootrekkefølge osv. Kan de nye brikkene ha skadet HK/BIOS på noen måte? Kan også nevne at nevnte metode ikke hjelper i det hele tatt hvis jeg prøver de nye brikkene. Vet ikke om noen har hatt dette problemet, men fint hvis man har noen ideer. Edit: jeg er ganske sikker på at HK / de nye brikkene passer sammen. Endret 19. januar 2009 av Aqualong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå