t_k Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Bare mine erfaringer med litt dyrere og bedre lydkort til musikklaging og recording i Linux. De fungerer rett og slett ikke. "Consumer" kort fungerer som oftest greit. Eneste proffkortet jeg har eid som jeg har fått lyd av, er et Terratec EWS 88MT forresten, men det fungerte bare sånn passe. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Enig... har lett etter en grundig en Har bare funnet EN Det var ASIO4ALL, men den funker som et jævla lokk'motiv Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jaha? ASIO er da for WDM API'et, dvs Windows. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Sokkalf^ skrev: Jeg er også en smule frustrert, men ALSA har alltid funket helt flott for min del. Problemet er PulseAudio, som kommer som løsningen på et problem jeg aldri har hatt, og gir meg endeløse problemer med skurring, skipping osv.. Du trenger da ikke bruke PulseAudio? F.eks i Ubuntu finner du instillingene for mange programmer i System > Pref. > Sound. Her kan du sette f.eks ALSA istedet for PulseAudio. De programmene som ikke påvirkes at disse innstillingene har som regel egne innstillinger. Endret 21. januar 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 oj88 skrev: Sokkalf^ skrev: Jeg er også en smule frustrert, men ALSA har alltid funket helt flott for min del. Problemet er PulseAudio, som kommer som løsningen på et problem jeg aldri har hatt, og gir meg endeløse problemer med skurring, skipping osv.. Du trenger da ikke bruke PulseAudio? F.eks i Ubuntu finner du instillingene for mange programmer i System > Pref. > Sound. Her kan du sette f.eks ALSA istedet for PulseAudio. De programmene som ikke påvirkes at disse innstillingene har som regel egne innstillinger. Klart bruker jeg ikke PulseAudio, men det er jo frustrerende nok å avinstallere og fjerne alle spor av det. Bruker Fedora, og har støtt på enkelte pakker som av en eller annen merkelig grunn hadde dependanices til PulseAudio, og da ramler hele møkka inn igjen. For hver gang jeg prøver en ny distro med PulseAudio på som default, gir jeg det jo også en sjanse for å se om noen av problemene mine har blitt løst.. men har ikke sett noen fremgang enda. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 PulseAudio Dere faar bare sitte der med alle probleme deres Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Litt usaklig må jeg bare kaste inn en gladmelding her også: Tidligere, versjon 7.10 og 8.04 av Ubuntu, hadde jeg STORE problemer med lyden og konfigurasjonen av denne på min heller gamle laptop. Stor var derfor gleden da jeg skeptisk installerte Ubuntu 8.10 og fant at lydsystemet var perfekt!! Tror nok det er flere enn meg som hadde problemer i versjon 7.10 og 8.04. For lydfeilen var ikke så lett å høre med en gang. Ett og annet "hull" i alt som ble spilt av/tatt opp, var iallfall totalt fiasko når en driver med lydopptak!! Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 ALSA funker automagisk her også hardware mixing og hele pakka. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Beklager mitt innlegg tidligere i tråden, det var nok preget av tanker og hender som ikke tilhørte meg, skjønt, jeg kan ha hatt en innvirkning, men likefullt legger jeg meg flat for min egen, men i hovedsak eventuelle medskribenters manglende kompetanse innenfor området, som begrenser seg inntil videre til programvare tilhørende proprietære kilder. Jeg beklager nok en gang, det vil tvilsomt skje en gang til i denne ellers så hyggelige tråden. Beklager at jeg brakte ustemning og temperatur. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 roberth1990 skrev: ALSA funker automagisk her også hardware mixing og hele pakka. Vel, det er vel ikke så veldig mange som har lydkort med hardware mixing nå for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå