Gå til innhold

Asus x57vn eller Acer 5930 eller 6935?

Anbefalte innlegg

ASUS X57VN med dobbelkjernet prosessor Penryn P8600 og stor harddisk:

- Prosessor: Intel Core 2 Duo Penryn P8600

- Minne: 4 GB

- Harddisk: 320 GB S-ATA

- Optisk enhet: DVD-brenner Dual Layer

- Grafikk: NVIDIA GeForce 9650 GT 1 GB

- Skjerm: 15,4" WXGA + Glare

- Operativ: Windows Vista Home Premium

- Øvrig: WLAN-N, Gbit LAN, Bluetooth, HDMI, VGA, E-SATA, ExpressCard, Webcam, 4 stk, USB, 8-i-1-kortleser, numerisk tangentbord, fingeravtrykksleser, Express Gate, 6-cells batteri, vekt: 3,02 kg.

De 2 andre maskiner har vært nevnt av mange her før,så de kjenner dere vel specs på. Er maskinen jeg presenterer her et godt kjøp for 7.995 sett i forhold til de nevnte, eller eventuelt andre forslag? Er blueray viktig?(eventuelt hvorfor, og er det mulig å bytte det selv til en rlimelig pris?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! I en annen tråd her står det at det kortet 9650m GT er et av de svakeste kortene og at det har ddr2 minne. Acer 5930g har vel 9600M GT med ddr3 minne? Betyr det at 9650 da er et svakere kort pga forskjellen på ddr2 og ddr3 selv om det er klokket litt høyere? Sikkert et dumt spørsmål,men jeg har liten kunnskap om spesifikasjoner og ytelser..

Lenke til kommentar

At 9650 er et av de svakeste kortene til nvidia er bare tullball :) Men mulig at 9600 vil yte litt bedre på visse ting grunnet ddr2 og 3 ja. Men 9650GT skal fortsatt et mid-range kort akkurat som 9600 :)

Og btw... asus er normalt sett bedre kvalitet enn acer :D hvertfall min erfaring som teknikker.

Lenke til kommentar

Ser ut til at det blir en Asus på meg da, ved siden av en stasjonær til mer seriøs gaming. Takk til dere som har bidratt med avklaringer her.

Vedrørende blueray, så vil jeg anta at jeg ikke har behov for det - iallfall ikke på den bærbare. Klarer meg fint med den oppløsning som er på vanlige dvd-filmer foreløbig.

Endret av Eyefitness
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...