BlinkyBill Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg kjøpte meg en Yeong Yang Server Cube da Netshop hadde tilbud for ikke så lenge siden. Kabinettet er for smalt i hovedkortrommet til å få plass til Noctuakjøleren min (og jeg vil ikke ha mindre luftkjøler). Alternativene mine er da enten 1) returnere kabinettet på angrefristen 2) prøve vannkjøling jeg har null erfaring med vannkjøling. Jeg har lest diverse tråder og guider her på forumet og andre steder, og kjenner til prinsippet i systemet: Vanntank > Pumpe > CPU > GPU > Radiator > [begynn forfra] Vannblokkene vil jeg gjerne prøve å lage selv, radiator og pumpe kjøpes nok ferdig. Har lyst på en 2x120mm radiator, men kan nøye meg mindre om jeg må. Dessverre har jeg ikke et "veltrent øye" for vannkjøling, så jeg spør derfor forumet her om innspill på hvor egnet dette kabinettet er for å bygge vannkjøling i. Hvis noen har konkrete forslag til hvordan jeg kan plassere ting, så vil jeg veldig gjerne høre dem. Jeg har vanskelig for å se hvordan jeg bør gjøre det. Jeg har drill, hullsag, dremel og kappskiver, så det er ikke noe problem å kappe der det trengs. Maskinen i dag: ASUS P5Q Pro med intel Q9300 1 stk Powercolor Radeon HD4850 3 stk Samsung F1-disker (har lyst til å montere disse med kjøler+demping i 5,25-brønn) 1 cd/dvd-brenner corsair 750w psu Dimensjoner: Front-bak (utv): 40cm Høyre-venstre (utv): 33,4cm Hovedkortplate-dørplate: 15cm PSU+Harddiskrommet er 18cm bredt 5,25 racket er 13,5cm fra front til bak Hullet i skilleveggen er 10x10cm, og og hovedkortet overlapper nesten med 5,25-racket på andre siden. (Alle bilder er klikkbare og fører til større versjoner) hele boksen: boksen, åpen frontdør: Kabinettet sett fra venstre side, døren lukket: Venstre side, døren åpnet: Åpning for ekspansjonskort (venstre side): Stabilisatorstativ for ekspansjonskort. Unødvendig for ATX-hovedkort: Sett fra høyre side, dør lukket: Høyre side, døren åpnet: Høyre side, harddiskholdere skrudd ut: Høyre side, med PSU montert: Harddiskrack, holder to harddisker hver. Rom for montering av vifte foran Kabinettet sett bakfra: Forsiden, med frontpanelet fjernet: Brakettene som skal brukes i 5,25-brønnene: edit: la inn spoilere og fjernet leifer PS! worklog kommer dersom det blir vannkjøling Endret 19. januar 2009 av BlinkyBill Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Kanskje prøve å henge 2x120 raddis der harddsikholderene egentlig skulle ha vært? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg har vannkjøling i dette kabinettet. Radiator i toppen av høgre side av kabinettet, pumpe stående over strømforsyningen og så kjøling av 2 harddisker i front på høgresiden ( rett foran strømforsyningen) og så slanger gjennom det lille hullet mellom delene og så kjøling av prosessor og hovedkort. Det går greit med vannkjøling, men du må ikke ha så veldig tykke slanger og i tillegg ha en liten pumpe. Jeg har denne: http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94623 med en liten plexitank på toppen som jeg handla i Tyskland for 3 år siden. Kom på at jeg hadde noen gamle bilder her: http://my.opera.com/torsteina/albums/show.dml?id=467975 Bittelitt forskjell nå, men du får jo en ide over hvordan det ser ut. Lykke til Endret 20. januar 2009 av Stonescream Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå