Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor skal en begynne? Sjekking og Gaming

Anbefalte innlegg

Okay, jeg skal legge alle kort på bordet:

Jeg har siden jeg kom i den alderenat jeg ble interesert i jenter, vært ganske sjenert, men klarer på mange måter å bli kjent med nye folk allikevel.

Nåh, jeg var på ungdomsskolen en som egentlig ikke passet helt inn i noen gjeng, men var heller en allrounder men jeg ble samtidig aldri ordentlig godt kjent med noen, bortsett ifra en 7-8 stykker, men skal ikke legge ut for mye om det...

Anyways, nå som jeg går på VGS har jeg blitt ganske fed-up av å være Mr. Nice Guy og være vennetypen, og har på mange måter bestemt meg for å "starte på nytt", og bli mer utadvent, og kanskje helle i retning av PUA's.

Men, saken er den at jeg er 17 år, og det er nesten ett år til jeg bikker 18, noe som gjør at byen med det første ikke er noe aktuelt sjekkested, og jeg er heller ikke den som blir bedt med på fester(noe jeg kanskje ikke gjør så mye innstats for å bli heller...).

Så, burde jeg bruke tiden frem til jeg fyller 18 på å lese meg opp på stoff og prøve teknikker på random forbipasserende, eller hva mener folket?

Hvor skal en begynne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begynn med å rett og slett søke litt informasjon om de du kunne tenke deg å bli venner med (kjæreste?) finn ut litt enkelt som hvor de bor, hva de liker og hvem de er sammen med, slik at du slipper å kanskje komme inn i en gjeng der du selv kanskje bare liker en av personene, slik at alt slipper å bli litt "rart"...

ellers er alltid et godt triks om du er ute etter jentene, og bruke mer tid med dem, sett deg ned ved et jentebord, lytt til samtalene deres, og bidra med positive kommentarer og komplimenter til dem... bli kjent med noen som venner feks... da jenter er veldig villige som regel å hjelpe deg tilbake om du har først hjulpet dem

Lenke til kommentar
1) Få deg et liv utenom sjekking og diskusjon.no

2) Vask hele huset, alle klærne dine, deg selv, og skaff deg en ny frisyre

3) Kjøp deg treningskort, og start å tren (google: realease your potential, crossfit, starting strength)

4) Få deg minst en hobby du virkelig brenner for

5) Gjør ting! Dra på spontantur til utlandet, harrytur med kompiser, danseskole, språkkurs, kokkekurs, you name it!

6) Sosialiser deg. Smil, si hei, og ikke minst, bry deg!

7) Slutt med noen dårlige vaner. Som å bite negler, holde armene i kryss når du snakker med fremmede, ikke pusse tenna to ganger om dagen, spise sjokolade som mellommåltid, ikke dusje hver dag

8) Puss opp leiligheten din

9) Ring noen kompiser du ikke har snakket med på lenge og inviter dem på noe moro (paintball? harrytur? danskebåten? bowling? kino, øl og fifa09?)

10) Skaff deg en jobb om du ikke har en, om du har en, skaff deg en jobb du liker bedre.

Poenget er; skaff deg selv en attraktiv personlighet, og som du sier så er du lei av og være mr nice guy, så stepp opp og gjør noe med det. Se deg selv i speilet og vær stolt over hva du ser.. ha drømmer, og nyt livet.

ellers kan jeg jo si at på VGS er det beste stedet og vibe og skaffe seg invites til ulike fester, sosialiser deg med alle og prat med folka, jo større vennekrets du har, jo flere fester blir du invitert på.. så jobb med det så vil du nok se at det kommer.

ikke la alt avhenge av 18 års dagen din, du kan sarge allerede i morra bare du gir slipp på limited beliefs som gir deg tusen grunner til å ikke gjøre det.. det viktigste i starten vil være og bli kvittt AA (frykten for å snakke med ei du ikke kjenner). jeg ville egentlig anbefale deg og åpne så mange sets som mulig bare for å bli vant med det, du trenger ikke la samtalene lede noe sted bare du blir komfortabel med og snakke med fremmede jenter når som helst hvor som helst.

ellers så kan du sette deg noen mål for livet sosialt og lag deg drømmer over hva du vil, hva ville vært drømmedama di? etc etc.. dette er ting som burde gi deg energi og tenke 'faen heller, jeg vil ha dette!' sånn at du faktisk begynenr å gå ut og gjøre det.

og, spis sunt året rundt!

Lenke til kommentar
begynn med å rett og slett søke litt informasjon om de du kunne tenke deg å bli venner med (kjæreste?) finn ut litt enkelt som hvor de bor, hva de liker og hvem de er sammen med, slik at du slipper å kanskje komme inn i en gjeng der du selv kanskje bare liker en av personene, slik at alt slipper å bli litt "rart"...

Step 1 - Dont be a stalker

ellers er alltid et godt triks om du er ute etter jentene, og bruke mer tid med dem, sett deg ned ved et jentebord, lytt til samtalene deres, og bidra med positive kommentarer og komplimenter til dem... bli kjent med noen som venner feks... da jenter er veldig villige som regel å hjelpe deg tilbake om du har først hjulpet dem

Step 2 - Dont be a desperate needy mr. nice guy

Step 3 - Hent tipsene dine fra noen som faktisk studerer sosial dynamikk.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...