presjes Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hei, Jeg driver å vurderer litt forskjellige twintip ski og trenger noen erfaringer for å ta den siste avgjørelsen. Skia skal brukes med park oppsett, men burde fungere litt greit til vanlig kjøring i bakken også. Hender det er noen damer med som ikke liker parken så godt. Ski det står mellom er disse: Völkl Ledge K2 Disorderly Dynastar Trouble Maker Jeg har fått det for meg at Trouble Maker er den beste skien for park sammen med stivheten på midten for litt bedre carvingegenskaper. Disorderly mangler stivheten har jeg blitt fortalt, og Ledge er ikke lik fra midten til tuppen på begge sider, som gjør den litt dårligere i parken enn de to andre. Hvordan ser dere på dette? Ledge får jeg levert med Marker Griffon bindinger, mens Disorderly og Trouble Maker blir levert med Look PX 12 Jib bindinger. Vet ikke om den ene er bedre enn den andre? Ut ifra pakker på f.eks Vertical Playground så er det dyrere med Marker Griffon bindinger. Dvs at Völkl Ledge som jeg anser som de dårligste skia har de beste bindingene. Hva tror dere om det? Dynastar Trouble Maker er blant prisene jeg har fått 1000kr dyrere enn de to andre, noe som er avgjørende for den skia, men fant ut at Oslo Sportslager selger de 1000kr billigere enn den lokale sportsbutikken her i kristiansand. Så mulig å få noe mer rabatter her og da er saken kanskje i boks. Ellers så står valget mellom K2 Disordery og Völkl Ledge, som har samme priser, men K2 er bedre ski og Völkl har bedre bindinger. Det er jo noen støvler med dissa pakkene også, som kan være avgjørende. Völkl Ledge kan jeg få med Tecnica Mega +8 Ultrafit eller for noen hundrelapper ekstra kan jeg få Tecnica The Agent 80 Jib støvler. Utpris 2499kr og 2999kr. K2 Disordery og Dynastar Trouble Maker kommer med en Jib støvel til 2999kr og 20% rabatt av den prisen, cirka 2500kr. Noen erfaringer med Tecninca støvlene? Slenger ut denna posten nå jeg, så kanskje vi får igang en diskusjon, men det er snakk om harde fakta hvis du har testet disse. Ikke noe crap fordi du liker et merke bedre enn andre. Endret 20. januar 2009 av presjes Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Har troublenaker og synes de er knall. ( jeg er ikke noe god i park da...) bare litt uvant med så lange bakski(hadde vanlige carvingski før), men har begynt å venne meg til det etter bare et par timer. Hvis du skal ha kjøreegenskaper er nok troublemaker best. eventuelt ledge med bindinger montert som på vanlige carvingski. Er ingen ekspert så du får nok bedre svar. Endret 20. januar 2009 av kristianfredrik Lenke til kommentar
presjes Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Har troublenaker og synes de er knall. ( jeg er ikke noe god i park da...) bare litt uvant med så lange bakski(hadde vanlige carvingski før), men har begynt å venne meg til det etter bare et par timer. Hvis du skal ha kjøreegenskaper er nok troublemaker best. eventuelt ledge med bindinger montert som på vanlige carvingski. Er ingen ekspert så du får nok bedre svar. Takker for svar. Slo av en lengre prat med den lokale sportsbutikken her, og sånn meg forklart er TroubleMaker og Ledge veldig like. De er stivere enn f.eks K2 Disorderly og er dermed bedre ski i preppa bakke om man ønsker å kjøre slalom. Valget mitt falt på K2 Disorderly 159cm med Marker Griffon bindinger og Dalbello Rave støvler. Fikk en god pris på 5599kr. Samme oppsett med TroubleMaker eller Ledge ville koste meg fra 6700kr og oppover. Man får det man betaler for, men det er nødvendigvis et behov å måtte ha det ørlite bedre. Jeg kommer kanskje til å bruke disse skia 10 dager i året, og ingen veldig stor påkjenning som bigjump eller noe. Så valgte å bruke gode penger på støvlene også får vi se hvordan ski og bindinger går framover. Lykke til dere andre som er på utkikk i disse dager. Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 sikkert et godt valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå