Alompi Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg prøver å få det splitter nye GET nettet vårt til å funke. Jeg har fått det til å funke på pcen min (Laptop) , men på de andre pcene i huset (stasj) kommer det som ett uidentifisert nettverk med bare lokal tilkobling (vista). Den ene er vista, den andre er XP. I XP- feiler den i å fornye IP-adressen Hva skal jeg gjøre? Nettet er usikret BTW. På forhånd takk Lenke til kommentar
mocka Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Prøv å gi de ulike datamaskinene i nettverket statiske ip-adresser i den trådløse routeren. Nå vet ikke jeg med get, men det er mulig at de bare tildeler kun 1 ip-adresse og da burde du slå av DCHP og. Endret 22. januar 2009 av mocka Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Problemet er trolig at du ikke har nok ledige ipadresser for øyeblikket. GET leaser ut adressene til nettverkskort som har vært tilkoblet og når denne poolen er brukt opp så må man resette eller slå av modem en stund (reset er sikrest for å fornye). Hvis du har en router så kan du koble modem i WAN-porten på router og så resette modemet. Da skal du få internett på alle enheter tilkoblet router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå