Gå til innhold

valgets kval: SE Xperia eller THC Touch pro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke testet HTC Touch Pro, men Xperia er virkelig ikke så bra som mange sier, mener jeg. Den er fin, lett og smart, men elementene på skjermen er for små til at du kan bruke den som touch skjerm. Den er vanskeligere enn andre mobiler å skrive med.

Det er slik jeg har oppfattet den, selv om jeg ikke har testet den veldig mye. Tror også HTC er et tryggere valg om du skal ha proffmobil ;)

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen mellom disse er jo skjermen, det overfladiske menysystemet (paneler mot TF3D) og at X1 har 3,5 mm minijack innebygd. Det er ikke sånn veldig stor forskjell i skjermstørrelsen, men X1 har en del høyere oppløsning. Siden skjermen ikke er mer enn 3 tommer stor så får man ikke utnyttet denne oppløsningen skikkelig etter min mening, slik man gjør på HD som har langt større skjerm. Oppløsningen på Touch Pro er på ingen måte dårlig mtp. skjermstørrelsen.

Når det kommer til dette med paneler og TouchFlo 3D foretrekker jeg sistnevnte. Jeg ble ikke spesielt imponert over panelløsningen og syntes denne er litt tungvinn å bruke kontra TF3D, som etter min mening er den beste løsningen på en Windowstelefon i dag. Den X1'en jeg prøvde virka ikke spesielt responsiv, og det tok relativt lang tid mellom panelbytte, til tross for at ingen programmer kjørte og det var mye ledig minne. Jeg ser dog ikke bort ifra at dette kan tweakes slik som Windowstelefoner flest.

Når det kommer til tastaturet så liker ihvertfall ikke jeg det til X1 i det hele tatt. Det er alt for flatt med lite markerte taster, samt at det mangler piltaster. Her er tastaturet på Touch Pro mye bedre i bruk, samt at det har piltaster og en del andre kjekke taster. Hadde jeg hatt dette valget mellom disse to telefonene hadde jeg valgt Touch Pro på grunn av at tastaturet er mye bedre. Jeg anbefaler deg at du stikker innom Elkjøp eller en annen butikk og prøver tastaturet på X1, så får du et visst inntrykk.

Ellers så mangler Touch Pro den nevnte innebygde minijacken, samt at Touch Pro har dårligere batterilevetid. Man kan jo selvsagt benytte et adapter, så løser man dette problemet med minijacken, men man får da en liten klump ekstra i lomma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...