asyrst Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg har nå brukt XP i et par måneder og jeg begynner å bli ganske lei av meldingen "det er snart ikke mer diskplass på system C:" . Jeg har utvidet og utvidet partisjonen men det hjelper ikke. å kjøre diskopprydding hjelper heller ikke serlig, tar ikke lang tid før meldingen dukker opp igjen. noen som har noen erfaringer eller idèer angående problemet mitt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Hvor mange GB har du ledig i C: ? Lenke til kommentar
trikks Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Har du hatt et annet op på maskinen før så har du ett problem. XP krever ett mye større systemområde, noe du ikke kan fikse sånn utenvidere. XP sier ifra til deg at du ikke har mere plass på systemområdet, du kan ha mange GB igjen på dine disker, men det hjelper ikke. XP lagrer info om alt du lagrer i systemområdet, når dette området blir fylt opp så sier XP ifra, hadde dette vært win9x/2000, så hadde disken din bare plutselig stoppet!!! Dette problemet du har her er noe mange ikke er klar over, spesielt DELL, skal du gjøre noe med det så må du partisjonere på nytt. Gløm programmer som partition magic. Her lønner det seg å bruke fdisk. Eller kjøp deg en ny disk å legg inn XP på den da fikser XP resten! Trikks Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Du kan få 512MB mer ledig plass på C: ved å ta av huken for Hibernating. Du finner den under Properties til Min Datamaskin. Let deg litt frem der Også kan du sette pagedisken til å være på en annen disk. Du _BØR_ også uninstallere alt som er installert på C: som du ikke ternger og reinstallere det på en annen disk. Kun OS skal være på C:. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Kun OS skal være på C:. Says who? Jeg har WinXP og alle programmer på c: Partisjonen er på 10 GB - har vel brukt litt over 4.. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Hvis du vil disable meldingen kan du gjøre dette: Klikk Start -> Run og skriv: regedit Finn denne plassen i registeret: HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer Opprett en ny DWORD Value og kall den NoLowDiskSpaceChecks Dobbelklikk nøkkelen du lagde og sett Value til 1 Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Hvis du vil disable meldingen kan du gjøre dette: Klikk Start -> Run og skriv: regedit Finn denne plassen i registeret: HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer Opprett en ny DWORD Value og kall den NoLowDiskSpaceChecks Dobbelklikk nøkkelen du lagde og sett Value til 1 Men det jo seff ikke anbefalt Kun OS skal være på C:. Says who? Jeg har WinXP og alle programmer på c: Partisjonen er på 10 GB - har vel brukt litt over 4.. Min XP installasjon + _alle_ programmer er på over 10GB alene.. Vet ikke helt hvor lite du har da men.. OS _bør_ være alene på C:. En får det enklere ved reinstall da en ikke sletter disse programmene (Hvorav jeg veldig ofte oppdager ja, at de aller fleste programmer og spill ikke trenger registry stringene for å fungere) Lenke til kommentar
trikks Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Kun OS skal være på C:. OS kan ligger hvor som helst det er størrelsen på systemområdet "systemvolum" som avgjør hvor mye du kan lagre. Fjern div div du , men problemet kommer bare igjen og igjen. :wink: Trikks Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Du kan og gjøre en diskopprydding ved å slette alle kontrollpunkter for systemgjenoppretting, unntatt det siste. WinXp oppretter et kontrollpunkt automatisk hver uke, hver gang du foretar installasjon av et nytt program og når du henter ned nye updates på Windows Update. Jeg frigjorde nesten 10 GB ved å gjøre dette. Det skal sies at jeg hadde brukt WinXP i nesten 6 mnd. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Kun OS skal være på C:. Says who? Jeg har WinXP og alle programmer på c: Partisjonen er på 10 GB - har vel brukt litt over 4.. Min XP installasjon + _alle_ programmer er på over 10GB alene.. Vet ikke helt hvor lite du har da men.. OS _bør_ være alene på C:. En får det enklere ved reinstall da en ikke sletter disse programmene (Hvorav jeg veldig ofte oppdager ja, at de aller fleste programmer og spill ikke trenger registry stringene for å fungere) Har 93GIB som C, og alle programmene min er installert på c partisjonen. Er snart et år siden eg slettet partisjon c, har bare brukt 15,6GIB er skjønt å ha store partisjoner Det som du sier at os må være alene på c er det ikke hold i min venn, de fleste programmene må du installere på nytt etter at du har slettet/formartet c partisjonen. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det stemmer det Kjetil sier. Programmene må installeres på ny, selv om de ligger på en annen partisjon, når du foretar en nyinstallering av OS'et. Lenke til kommentar
trikks Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det stemmer det Kjetil sier. Programmene må installeres på ny, selv om de ligger på en annen partisjon, når du foretar en nyinstallering av OS'et. Dette er ikke riktig!! Ligger programmene på en annen disk å du installerer OS på nytt, så kan du bare kopiere over dine gamle bruker mappe. MEN dette gjelder kun hvis du reinstalerer OS i samme mappe uten format C!!!! Men det er ikke dette som er problemet han sitt!!! Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 har nå 5gb på C: , men angående gjennopprettingspunkter. Er Windows XP hotfix det samme som gjennopprettingspunkter? tar sjansen på det å uninstallerer alle untatt det siste :smile: Lenke til kommentar
trikks Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Er det en ren XP inst. eller en oppgrad. Har det vært ett annet OS på disken før??? Trikks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå