Gå til innhold

Overföring av mail fra gammel HD

Jokke01

Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig at hovedkortet i min datamaskin "tok kvelden" :thumbdown:

Det hele endte med at jeg kjøpte meg en ny datamaskin.

Og siden den gamle HD'n ikke var kaputt satte jeg inn den gamle disken i den nye maskinen som "slave" :hmm:

På de gamle HD'n er det installert XP, mens den nye har Vista.

Nå ville jeg så gjerne ha hatt tak i alle mine mailer som ligger på den gamle HD'n, samt alle adressene mine.

Jeg hadde 3 forskjellige mailbokser i Outlook Express 6.0

Men på den nye maskinen min med Vista må jeg jo opprette en bruker for hver mailboks. :no:

Spørsmålet mitt nå er hvordan i all verden jeg skal kunne greie å berge mine mailer og adresser fra den gamle HD'n? :(

Håper det er noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde begynt å brukt Thunderbird så kunne du enkelt ha importert mail-mappa.

Men jeg vil gjette på at du simpelten kan kopiere filene i den gamle mail-mappa over i den nye. Det skal ligge under documents & settings et sted. Søk etter filer med navn "inbox" eller andre kontoer du vet du har satt opp så finner du nok mappa.

Lenke til kommentar
Hvis du hadde begynt å brukt Thunderbird så kunne du enkelt ha importert mail-mappa.

Men jeg vil gjette på at du simpelten kan kopiere filene i den gamle mail-mappa over i den nye. Det skal ligge under documents & settings et sted. Søk etter filer med navn "inbox" eller andre kontoer du vet du har satt opp så finner du nok mappa.

Takk Geir.

Jeg har funnet noen filer som heter "inboks.dbx".

Men hvordan skal jeg greie å få dem over til min windows mail i Vista? :hmm:

Kan kopiere disse filene, men hvor skal jeg legge dem?

Må jo innrømme at jeg er ganske så grønn på dette området. :blush:

Håper på hjelp videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...