Gå til innhold

Trenger hjelp med Fraps, formater og størrelser + Youtube

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg sjekka ein video eg sjølv har lasta opp. Originalfila var 1280x720, og eg klikka på «Watch in HD» under videoen. Må ein sjå dei i fullskjerm for å få full kvalitet? Men du har sikkert rett i at det finst 720p-videoar der ute. Eg bruker YT so lite, so eg har ikkje oversikt over kva som er der.

Lenke til kommentar

Skal vi se. Har pønsket litt her nå. Som sagt gjorde jeg som du sa da jeg skulle lime de fire klippene sammen, og da ble filen større. Tenkte så i retning at det helt sikkert hadde blitt noe kluss med codec'er, og ja det stemte. Den stod på default, altså bare valgte den den øverste. Valgte så X-Vid Mpeg-4 og gjorde så lime prosessen, men nå ble det ferdige klippet nesten 1/4 av størrelsen, altså i overkant av 100MB. Da jeg så på klippet så syntes jeg det var delvis brukbart, så jeg lastet opp på Youtube. Men, etter opplastningen så har kvaliteten avtatt, den har faktisk blitt dårligere enn filene som ble lastet opp.

Der er klippet. Syntes dette er for dårlig kvalitet hvertfall, så her må det gjøres et nytt forsøk ikveld(må jo jobbe litt innimellom også hehe:)

Jeg prøvde også den første metoden, med å øke bitraten, og velge 1st pass og 2nd osv, før jeg limte filene sammen, men det ga heller ikke ønsket resultat. Noe forslag til andre innstillinger jeg har oversett ?

Er jo så tullete at slike programmer skal tulle til filen(e) ytterligere, når man kun ønsker å lime dem sammen én etter én og hvor ingenting blir gjort med filenes størrelse eller kvalitet.

EDIT: Hmm, man kan jo trykke på Watch in high quality så ble det faktisk brukbart med filen på 119MB :) Burde vært default men men heh.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar

Om du vel Direct stream copy skal det ikkje ha noko å seie kva codec som er valt meiner eg, ettersom videostraumen vert kopiert.

Ein annan måte er å «lime saman» originalfilene, og konvertere dei som ein, i staden for å konvertere kvar enkelt fil og lime saman dei fire resultatfilene. Du kan jo òg prøve med høgare oppløysning om du vil ha betre kvalitet. Som det vert nemnt over støtter visst YT videoar opp til iallfall 720 pikslar i høgda.

Lenke til kommentar
EDIT: Hmm, man kan jo trykke på Watch in high quality så ble det faktisk brukbart med filen på 119MB :) Burde vært default men men heh.

Under Playback Setup i din profil, kan du velge "I have a fast connection. Always play higher-quality video when it's available". Du kan også legge til &fmt=18 på slutten av en link, så vil den automatisk bli vist i HQ når noen klikker på linken. For HD-videoer kan du bruke &fmt=22.

Lenke til kommentar

Ok, takker for fine forslag hele veien her :)

Men hva syntes dere om kvaliteten egentlig (lyd og bilde) ? har forøvrig gjort om linken nå så den starter i High Quality.

Forøvrig, er det noen som har forslag til settings i Fraps som gjør at jeg kan ta opp mens jeg kjører uten at det lagger så jævlig, i tillegg til at såklart kvaliteten holder seg på brukbart nivå. Har en kraftig maskin, men syntes Fraps alltid har en tendens til å kjøre hvilken pc som helst i senk under opptak.

Det filmklippet jeg har lagt ut har jeg jo tatt opp fra en Replay jeg har lagret.

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
er det noen som har forslag til settings i Fraps som gjør at jeg kan ta opp mens jeg kjører uten at det lagger så jævlig, i tillegg til at såklart kvaliteten holder seg på brukbart nivå.

Hvis du ikke må lage en HD-video, så kan du jo ta opp i "Half-size". Dette er i realiteten "Quarter-size" siden den da tar lagrer video i halve høyden og halve bredden, og det går jo naturligvis mye lettere. Hvis oppløsningen i spillet er 1650x1050, så får du 825x525, og det er tross alt høyere oppløsning enn man har på DVD.

En annet tips som kan være verdt å teste, er å la Fraps dumpe videofilene til en annen harddisk enn den spillet er lagret på. Jeg vet ikke om det faktisk er noe å tjene på dette, men det er jo verdt et forsøk. Jeg slet før med at video jeg hadde tatt opp hadde partier hvor det gikk sakte, så gikk det plutselig veldig fort i et øyeblikk før det normaliserte seg. Dette problemet forsvant da jeg endret disken videoene ble lagret på, men det kan være at jeg samtidig gjorde andre endringer som var en mer avgjørende faktor for akkurat dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...