Shotgun Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Prosessoren min har fått varmeproblemer. Har en Athlon 1333Mhz. Om det er varme som gjør at maskina mi er ustabil vet jeg ikke, men jeg har en misstanke... Den blir ustabil når jeg spiller og belaster den. Aldri no`tull når kjærringa skriver brev med den... Temperaturen ligger på 52-53 grader. Er det for varmt? Er takknemlig hvis noen har forslag. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 ikke sikkert at det er CPU ! Athlon 1333 har normal arb.temp på ca 50C Hvordan er det inne i kabinetten,skjermkort osv. Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Har Epox EP-8K7A hovedkort. MSI G4Ti4200-dt skjermkort. 256Mb ram DDR. SB1024Live lydkort. Har fjernet alle andre kort, sånn som nettverkskort, firewire kort osv. Makina er like ustabil som før. Alle drivere er oppdatert. Men det må være varmen som gjør det (?) Når jeg tar av dekselet på "burken" blir det bedre. Da funker det greit, til en viss grad. Kanskje det kan være skjermkortet som svetter? Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det høres ut som om det er varmen som er problemet hvis det hjelper å ta av dekselet.. Skaff deg noen kabinettvifter (minst 2). Innsuget er lurt å plassere nederst i forkant av kabinettet, mens utblåsningen er lurt å ha høyt oppe i bakkant. Hvis ikke du har noen viftehull, er det stort sett rimelig enkelt å lage noen selv.. :wink: Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Ville anbefalt en liten rens av maskinen din også hvis den har stått å samlet på endel støv i vifter, heatsinks osv Hjelper fort det... -P- Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Takk for tipsene så langt. Får gå i gang i morgen... Lenke til kommentar
Sandman2k Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 kanskje et OS problem.......reinstall? vist cpu er på 53 grader er det ikke et varme problem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå