Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ved bilkjøp, hva betyr mest? Lav km eller lav alder?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For å vinkle det mot temaet kan man jo endre problemstillingen litt. Ville du kjøpt Autofils 2007-modell med 290 000 km på telleren, eller en tilsvarende utgave fra 2005 som "bare" har gått 230 000?

Da har man justert modellene litt nærmer hverandre og kilometeren litt fra hverandre i forhold til utganspunktet. Regner med at prisen er identisk på de 2 da?

Jeg tror jeg ville sett bilene det var snakk om før jeg svarte på noe slikt. Gjerne visst merke og modell og spurt "kjennere" om hva man bør se etter på slike biler. De har vel også gjerne en servicehistorikk det kan være greit å gjennomgå.

Det blir litt for nærmt til å kunne svare på usett er min mening. Men med en pistol mot hode tror jeg at jeg fremdeles hadde valgt 2007-modellen .

Lenke til kommentar
Dette har jo utviklet seg til en gjettetråd og siden jeg har den i mine innlegg slenger jeg på en budbil/transporttjeneste. Kanskje tilogmed kjører man litt utenlands på lengre oppdrag.

Ikke for å dra denne tråden for langt, men det er nok mange budbiler i Telemark. Som sagt, er jeg den eneste her i fylket som driver med det jeg gjør på heltid. Men fra 1. feb. er det èn til her...

Lenke til kommentar
Hvordan greier du å kjøre 150 000 km på et år?

Jeg får vel bryte sammen og tilstå; at jeg kun kjørte 145000 km i 2008 :blush:

Du er nok sivilpurk :)

Noen ganger skulle jeg ønske jeg var det. For når du kjører så mye, så opplever man en del tullinger som ikke burde hatt førerkort...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

145000 arbeidskjøring på ett år? Med 230 arbeidsdager i året blir det 630 km pr dag, eller ca 8 timer med 80 km/t i snitt. Ikke særlig realistisk, spør du meg. Men det gjør du vel ikke...

Lenke til kommentar
145000 arbeidskjøring på ett år? Med 230 arbeidsdager i året blir det 630 km pr dag, eller ca 8 timer med 80 km/t i snitt. Ikke særlig realistisk, spør du meg. Men det gjør du vel ikke...

Når man er selvstendig, er det ingen som sier at man kun kan jobbe 8 timers dag...

Men nå drar jeg til Gardermoen for å komme meg til en ukes opphold i varmere strøk, så da får blir jeg ikke så aktiv her noen dager. :thumbs:

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Når man er selvstendig, er det ingen som sier at man kun kan jobbe 8 timers dag...

Men nå drar jeg til Gardermoen for å komme meg til en ukes opphold i varmere strøk, så da får blir jeg ikke så aktiv her noen dager. :thumbs:

Ja du får ha det hyggelig der nede da :)

Drikk noen pils for meg også.

Lenke til kommentar
Hvordan greier du å kjøre 150 000 km på et år?

tipper yrkessjåfør... taxi kanskje?

Det er ikke taxi, nei. Heller ikke lastebil.

Men siden "Pluggen" er fra samme by som meg, velger jeg å ikke fortelle hva jeg lever av, siden jeg er den eneste i Telemark som driver med dette på heltid...

Er det selveste Autofil-Larsen vi har med å gjøre her? :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...