Gjest lite å gjøre g19 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei, jeg er en gutt på 19, jeg går på skole (VG1 Studiespesialisering). Ja jeg har dumpet gange 2 og tatt meg ett fri år. Jeg har tidligere kasta bort livet mitt på og spille world of warcraft og jeg har en del venner, og et par gode venner. Men ettersom mange av disse venenene er venner av meg som er såkalte 'gamere' så er det ingen av dem som vill finne på noe med meg i en jevn frekvens, da de er opptatt med og spille. og det forstår jeg. men i sommer fikk jeg et lite 'wake up call' av og lese PU tråden og forsto at jeg måtte gjøre noe mer med livet mitt. på det tidspunktet hadde jeg egentlig ikke tenkt til å begynne på skolen igjen i det hele tatt da jeg har vært og til dels er ekstremt skole lei. men poenget er, denne wake up callen fikk meg til å forstå at det er nå toget går, det er nå jeg må leve, det er nå jeg har min beste tid foran meg, det er nå jeg kan gjøre noe annet enn å sitte inne hele dagen og spille world of warcraft, det er nå jeg kan realisere og bli den jeg ønsker og være. jeg har tidligere vært en person uten drømmer og mål og mening og tatt en uke om gangen og livet har gått så som så, jeg har ikke vært veldig misfornøyd med den daværedne relativt dårlige tilværelsen min, men jeg har savna noe sosialt hele veien. Uansett, når jeg begynte på skolen igjen merka jeg at jeg hadde forandra meg og var mere frampå og har fått meg en del gode venner (som riktignok er 3 år yngre enn meg, but still) men poenget er, ikke en gang disse vennene klarer og fylle tom rommet etter world of warcraft for meg. jeg har fortsatt ihvertfall 3-4 timer om dagen hvor jeg ikke har en dritt og gjøre. disse timene går som regel bort til tilfeldig loking rundt på nettet. dette er verdifull tid jeg kunne brukt på og sosialisere meg med andre. Så la oss se på hvilke muligheter jeg for øyeblikket har til og møte nye venner, eller damer (å få seg dame ville vært helt topp! noe jeg er virkelig villig til å jobbe for). Jeg går på skolen 6-7 timer om dagen på hverdager, jeg spiller tennis 1 gang i uka, jeg går og trener på treningstudio 3 ganger i uka. ellers så skjer det forferdelig lite på fritida mi. ja det hender jeg drar avgårde til skisenteret og står på snowboard, men ikke så ofte.. og i helgene, vel, særdeles lite, jeg blir ytterst sjelden invitert på fester. grunnen til jeg ikke blir invitert på fester går helt tilbake i mine yngre dager når jeg gikk i tiende klasse og fortsatt ikke drakk, så folk lot være og spørre meg om og være med på den type ting allerede da, dette var riktignok da med jevnaldrende før jeg begynte og dumpe på skolen.. problemene fortsatte på vidregående, hvor jeg var helt fastlåst i world of warcraft og kunne ikke brydd meg mindre om noe annet, ergo inviterte ingen meg på fester her; ennå jeg da hadde vært på en fest og viste hva det hele dreide seg om. stiuasjonen tillverret seg andre året, da jeg fikk dårlig selvfølelse og selvtillit for og ha failet ett helt skole år og gikk med folk som var ett år yngre enn meg. men uansett. jeg skal prøve og ikke henge meg opp i fortida. men faktum er; jeg trenger noe nytt og spennende og bruke tida mi på, jo mere sosialt det er, jo bedre. I tilegg kan jeg legge til at jeg har i det siste jobbet med min egen selvfølelse og selvtillit og jeg må si jeg ser det hjelper, jeg får stadig oftere komplimenter for utseende og folk blir mere intressert i meg.. men jeg sliter fortsatt litt med såkalt AA - approach aniexity. ellers så kan jeg nevne at jeg tror at mye av grunnen til at det er så vanskelig for meg og frigjøre meg fra alt dette og bare glemme fortida og sosialisere meg som aldri før kan ha noe med at jeg fortsatt går i samme gamle miljø; og 80% av folka rundt meg har hørt om meg, og/eller kjent meg i over 10 år, ergo er det vanskelig og gjøre noe med et førsteinntrykk de fikk for lenge siden, jeg tror løsningen for meg ligger i og flytte hjemmefra og bo for meg selv et helt nytt sted hvor ingen kjenner meg, slik at jeg får mulighet til og virkelig være meg selv som den jeg vil være. mnen jeg flytter ikke hjemme fra ennå, og trenger noe og gjøre. all feedback settes pris på. Hvis du ikke orker og lese alt så er spørsmålet; hva kan en 19 åring som har dumpa på skolen bruke fritida si på? helst noe sosialt. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg ville har prøvd å starte på en skole en annen plass til høsten . VG2 selføgelig , er skolen over 40 km unna hjemmet ditt har du krav på et borteboerstipend på 3600 kroner i måneden. Endret 19. januar 2009 av KnewtFan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hmm, hvis du har mulighet til det kunne det jo vært en ide å invitere til fest? Sånn at du får vist folk ditt nye "jeg" Mulig detter ikke er allverdens svar, men det er en start Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg ville har prøvd å starte på en skole en annen plass til høsten . VG2 selføgelig , er skolen over 40 km unna hjemmet ditt har du krav på et borteboerstipend på 3600 kroner i måneden. Jupp. det har falt meg inn at det er det rette og gjøre, og jeg klarer VG1 med glans i år. Eneste jeg lurer på angående dette er; når må jeg melde flytting ? og hvordan gjør jeg dette i forhold til og flytte utenfor fylket mitt og slikt? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hmm, hvis du har mulighet til det kunne det jo vært en ide å invitere til fest? Sånn at du får vist folk ditt nye "jeg" Mulig detter ikke er allverdens svar, men det er en start Støtter å holde en fest . Jeg ville har prøvd å starte på en skole en annen plass til høsten . VG2 selføgelig , er skolen over 40 km unna hjemmet ditt har du krav på et borteboerstipend på 3600 kroner i måneden. Jupp. det har falt meg inn at det er det rette og gjøre, og jeg klarer VG1 med glans i år. Eneste jeg lurer på angående dette er; når må jeg melde flytting ? og hvordan gjør jeg dette i forhold til og flytte utenfor fylket mitt og slikt? Utenfor fylket blir tungvindt, men i samme fylket går i hvert fall fint. Lenke til kommentar
christianb Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvis du ikke orker og lese alt så er spørsmålet; hva kan en 19 åring som har dumpa på skolen bruke fritida si på? helst noe sosialt. Jeg anbefaler som alltid å begynne med brettspill eller evtl. rollespill Da slår du to fluer i en smekk: du kan spille spill SAMTIDIG som du er sosial og møter mange andre (dog kan du ikke regne med å møte mange jenter...). Forskjellen på brettspill og dataspill er ikke alltid så stor som mange tror, så det er meget mulig at brettspill kan fylle tomrommet etter World of Warcraft. Om du bor i en by av en viss størrelse så finnes det sannsynligvis en spillklubb ikke så langt unna. Det er bare å ta kontakt med dem Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hmm, hvis du har mulighet til det kunne det jo vært en ide å invitere til fest? Sånn at du får vist folk ditt nye "jeg" Mulig detter ikke er allverdens svar, men det er en start Støtter å holde en fest . Jeg ville har prøvd å starte på en skole en annen plass til høsten . VG2 selføgelig , er skolen over 40 km unna hjemmet ditt har du krav på et borteboerstipend på 3600 kroner i måneden. Jupp. det har falt meg inn at det er det rette og gjøre, og jeg klarer VG1 med glans i år. Eneste jeg lurer på angående dette er; når må jeg melde flytting ? og hvordan gjør jeg dette i forhold til og flytte utenfor fylket mitt og slikt? Utenfor fylket blir tungvindt, men i samme fylket går i hvert fall fint. Vel greia er; det er ingen steder i fylket jeg har særlig lyst til og flytte til.. men hvis det er eneste mulighet så gjør jeg jo såklart det. Angåended og holde en fest; not so much. jeg bor fortsatt hjemme hos foreldra mine, og mamma har sagt at hu nekter meg og holde en fest der, så eneste muligheten for og holde fest hos henne ville være en gang hun var borte. Hos pappa kan jeg ihvertfall ikke holde fest da huset er fullt av fotoutstyr og andre ting.. og også en annen ting; jeg kunne kanskje arrangert en fest, men jeg vet at hvis jeg inviterer 20-30 stykker kommer det fort 50 til? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 jeg kunne kanskje arrangert en fest, men jeg vet at hvis jeg inviterer 20-30 stykker kommer det fort 50 til? Gjelder å begrense det litt, avtal med noen litt sterkere karer på festen at de kan hjelpe til med å hive ut folk hvis det blir for mange . Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Forslagene om flytting er geniale! Finn deg også et kollektiv, men sjekk at det _ikke_ bor gamere der Oppsøk bevisst de personene som er skolelys. Oppsøk bevisst de folkene som satser på fremtiden sin OG som tar seg en fest! Du vil nå være eldre enn de fleste, men det får du bare utnytte til din fordel Forøvrig veldig gledelig å se noen komme seg ut av "missbruket" Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 jeg kunne kanskje arrangert en fest, men jeg vet at hvis jeg inviterer 20-30 stykker kommer det fort 50 til? Gjelder å begrense det litt, avtal med noen litt sterkere karer på festen at de kan hjelpe til med å hive ut folk hvis det blir for mange . Jeg vet ikke jeg ass.. er mye trash partyer rundt omkring her hvor jeg bor :X og på den annen side så kjenner jeg ikke spessielt mange sterke karer. og ja. ennå en ting; jeg er i grunn ikke intressert i og treffe de som allerede vet hvem jeg er og har sett meg i typ 10 år, jeg øsnekr nye mennesker inn i livet mitt. men takk for feedback uansett! noen som vet hva som skal til for å ta VG2 i et annet fylke enn det jeg bor i og hvordan jeg eventuellt går fram for å gjøre dette? Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Selv om de fleste har kjent deg i 10 år så er det faktisk mulig å endre seg, har sett folk har blitt annerledes etter flere år, gjerne "på dagen". Så lenge DU vet at du virkelig er den du er nå så vil de fleste legge merke til det og det blir fort naturlig. Og du kan spørre om det skjer noe i helgen, og spør rett ut om du kan være med, ikke hint og pakk det inn. De fleste får en "sjanse", og er du noenlunde kul får du være med flere ganger. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Selv om de fleste har kjent deg i 10 år så er det faktisk mulig å endre seg, har sett folk har blitt annerledes etter flere år, gjerne "på dagen". Så lenge DU vet at du virkelig er den du er nå så vil de fleste legge merke til det og det blir fort naturlig. Og du kan spørre om det skjer noe i helgen, og spør rett ut om du kan være med, ikke hint og pakk det inn. De fleste får en "sjanse", og er du noenlunde kul får du være med flere ganger. Støttes, jeg skal så absolut være mere frempå og spørre de jeg kjenner om hva som skjer i helgen ! Jeg lurer fortsatt på dette med flytting til et annet fylke for å ta VG2 da dette hadde vært genialt. Takk for feedbacken folkens, setter stor pris på det! Brutal_mann: takk skal du ha! har sett postene dine rundt omrking og må si jeg syns du er genial. Mindre tenking og mere handling sier jeg bare! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Når jeg kom inn på skole i et annet fylke fikk jeg adresseendring osv. tilsendt i posten, så måtte bare fylle ut skjemaet, så var det greit. Ikke noe stress, egentlig. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Når jeg kom inn på skole i et annet fylke fikk jeg adresseendring osv. tilsendt i posten, så måtte bare fylle ut skjemaet, så var det greit. Ikke noe stress, egentlig. Så det du sier er; bare søk på skolet i et annet fylke som om du søker vanlig?, og kommer du inn så er det bare og flytte og omadressere? Lenke til kommentar
Gjest Vitalizing Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvis du vil flytte til et annet fylke, søke skole osv er det nok lurt og prate med rådgiveren på skolen du er på for øyeblikket. Han/Hun har sikkert vært borti lignende utallige ganger og burde være i stand til og gi deg all den hjelpen du trenger, f.eks skjemaer osv + rådgivning. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Woah! Trådstarters wall of text crits you for 17884 txt dmg! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Woah! Trådstarters wall of text crits you for 17884 txt dmg! Hva for noe? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Woah! Trådstarters wall of text crits you for 17884 txt dmg! Hva for noe? Qbab syns trådstarter burde lære seg om avsnitt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (Poster som anonym da jeg kommer til å skrive noe som jeg ikke ønsker at folk skal vite hva jeg mener om de) Kjempebra at du har funnet ut at livet ikke er å sitte og spille WoW dagen lang. Jeg hadde det også sånn som du har det nå. Spurte ofte om vennene mine skulle være med å finne på noe, men ofte kunne de ikke pga. at de skulle raide. Fant rett og slett ut at jeg måtte finne meg noen andre venner, for hvis ikke så kom jeg til å bli sittende som en singel einstøing resten av livet. Har fått ordnet meg flere venner nå, som ikke bruker mesteparten av tiden siden foran ett meningsløst spill. Om du ikke er registrert på Facebook så vil jeg anbefale deg å registrere deg der. Hvis du er der så virker det som det er enklere faktisk Men ikke bli stuck foran PCen, sørg for at for i morgen så har du ett eller annet du skal gjøre. Og da mener jeg ikke game, men noe sosialt. F.eks. så skal jeg på treningsentre sammen med noen venner av meg, som jeg trener sammen med. Torsdag har jeg ikke planlagt enda, men det regner jeg med ordner seg... Folk lager planer, om du planlegger ting litt i forveien så blir det straks enklere. Ikke regn med at noen skal komme hjem til deg å hjelpe deg med hva og med hvem du skal gjøre ting med, det bestemmer du egentlig selv. Ble kanskje en litt rar post for folk som ikke har samme innsynvinkel på det sosiale liv som meg, men får håpe trådstarter forstår. Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Du sier du kastet bort en del av livet ditt på Wow. Jeg er en aktiv spiller selv, jeg klarer fint å kombinere jobb, wow, venner og dame. Men jeg har fremdeles en enorm spilletid i forhold til mange. Lær å kombinere. Det funker fint for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå