hoot Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Noen som kan hjelpe meg med uttalen? Hvordan man sier merket? Har hørt så mye forskjellig nå Lenke til kommentar
S0ppel Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Sånn som jeg ser det ihvertfall ( har hus i frankrike) : moææ æ sjardååå Moet et(og) chardon Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Vel, skal man være pirk heter det egentlig Moët & Chandon, og uttales måue e sjandå, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 I følge wikipedia skal t'en uttales. Dette er fordi Moët-slekten var opprinnelig tysk. Skal det pirkes, skal det pirkes riktig.. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 I følge wikipedia skal t'en uttales. Dette er fordi Moët-slekten var opprinnelig tysk. Skal det pirkes, skal det pirkes riktig.. Tysk eller ikke, t'en skal være med fordi det påfølgende ordet - &, eller "et" som det står for - begynner på en vokal. Dermed blir det: "måett e sjandå" Med nasal-lyd i "sjan" og "då". Dessuten skal dottene være over e'en - slik: Moët & Chandon. Wikipedia har også litt om uttalen, og du kan også leke deg med denne siden. (Velg fransk stemme øverst, og fransk keyboard lenger ned, tast inn teksten, og klikk på Say It!) Da er det enklere med den gule enka ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå