Gå til innhold

Var ikke dette billig? Olympus E-420

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror desverre jeg heller går for D40. Grunnen er at E-420 ikke har bildestabilisator

Det har ikke D40 heller. Men du får objektiver med bildestabilisator til D40 - så pass på å velge disse.

Addendum:

Det blir dyrt med VR dobbeltkit til D40, for det selges ikke som kit (som jeg kan finne). Da må du kjøpe bit-for-bit:

D40-hus = 2700 kr

18-55 VR = 1400 kr

55-200 VR = 2000 kr

Alt-ialt = 6100 kr.

Mens du får Olympus E-520 i dobbeltkit til 5000 kr - med innebygget stabilisator. Og mange fiffige løsninger.

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar
Tror desverre jeg heller går for D40. Grunnen er at E-420 ikke har bildestabilisator

Bildestabilisator er oppskrytt ;) Neida. Selv om jeg selv ikke har kamera med stabilsator - jeg bruker monopod istedet.

Men jeg vil anbefale deg å se på Olympus E-520, Pentax K-m (eller K200D) eller Sony A-200 hvis bildestabilisator er viktig for deg. Disse kameraene har bildestabilisator i huset, og da får du stabilisator med alle objektiver du skaffer deg.

4100 kroner er 9 flasker med grei maltwhisky.

Hva er det for nye billig skval du drikker da? Eller reiser du mye og handler taxfree ?

Tom

Lenke til kommentar

Ja, for det var ingen som tok gode bilder før vi fikk bildestabilisator? :p

Mer seriøst, kjekt å ha, men ikke døds nødvendig. Anbefaler deg heller å komme deg ned på nærmeste fotobutikk og kjenne og føle litt på kameraene. Det er mye mer essensielt at kamera sitter godt i hendene enn om det har bildestabilisator. Mener jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig amatør på dette området. Også når det gjelder whiskey :p Men jeg trodde at bildestabilisator var et must hvis man skal ta gode bilder. Eller??

Bildestabilisator er for dem som har forgrepet seg på brennevinslageret.

Neida, tull til side. Bildestabilisator er veldig kjekt. Særlig når man bruker zoomobjektiver med begrenset lysstyrke. Men det er som nevnt over her blitt fotografert i 100 år uten bildestabilisator, opptil flere brukbare bilder ble det også, utrolig nok.

Lenke til kommentar

Nå hadde nok ikke jeg valgt 1000d foran E-420, men det er nå så.

Uansett anbefaler jeg deg å kjøpe i Norge.

Og du får vel f.eks. kjøpt en Olympus E-520 med innebygd IS, billigere i Norge enn du må betale for å få det på ebay hjem til Norge inc. frakt og moms. Det eksrta rælet som er med trenger du ikke, det er uansett ikke brukandes.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Hos JapanPhoto får du E-420 til 2999 og E-520 til 3999, begge synes jeg er bedre kjøp enn 1000d, men det er nå min personlige mening da.

Vi har en 1000d på jobben, tar greie bilder, men grepet og plastikkfølelsen faller ikke i smak hos meg.

Forøvrig morsomt at selgeren på ebay kaller 1000d for: "SLR, Professional"

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...