Balthazaar Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei, Teller på knappene om jeg skal ha ny spill PC. For en gangs skyld tenkte jeg jeg skulle gå for noe litt mer enn middels bra. Har tatt utgangspunkt i "New Generation" PCen på Komplett så de fleste komponentene finnes igjen der. Må ikke nødvendigvis handle på Komplett, det kommer an på om jeg får tak i det jeg vil ha og hva prisen er. Jeg har ingen planer om å drive med noe særlig overklokking før det blir helt nødvendig Håper noen av dere som har peiling kunne tatt en kikk og kommet med kommentarer, spesielt på: Kabinett (som jeg syns ser litt "over the top" ut) Vil ha et som er greit å skru i og som holder seg kjølig uten altfor mye støy. Er ikke så opptatt av blått lys og vinduer i døra... Vurderer dette som et alternativ: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=367168&CKS=PCW PSU (som jeg ikke har peiling på) Disk Er det noe poeng med 10.000 RPM? Skjerm (Har ikke peiling, men er fornøyd med Samsung fra før) Skjermkort (Har historisk alltid vært fornøyd med NVidia, men det finnes jo flere varianter av GTX280) Vil ha et kort som yter bra og som har akseptabelt støynivå uten overklokking. Handlevogna mi sålangt: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91638 Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Med budkjett på 20k, ville jeg valgt et GTX 295 kort, dersom du vil ha nVidia Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Nå har du ikke fortalt hva du skal bruke maskinen til, men antar at det er spill. Endringer: Bytt I7 940 i I7 920 Putt pengene i enten et GTX 295 eller GTX 285. Bra PSU osv Kjøp et 6GB sett minne som er tilpasset i7 Lenke til kommentar
sleden Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 tviler veldig sterkt på at jeg hadde gitt 3000kr ekstra for en i7 som er 300 - 400 mhz raskere, eller så er det jeg som kan lite om cpuer for tiden Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 First thing first har en link her http://www.3dgameman.com/content/view/13380/48/. er en video med en review av den kassa du har valgt. Nvidia 295 er vel det siste nye innen skjermkort, hvis du har råd gå for det. Ville også gått for en I7 920 cpu som er billigere. (kan lett overklokkes til 3.5-3.6 ghz med stock vifte.) Og angående stock vifte. Anbefaler å få bytta denne i en bedre kjøler som f.eks Noctua (stock kjøleren har bare noen pinglete plast klips som feste anordning som lett går i filler) Lenke til kommentar
Balthazaar Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Nå har du ikke fortalt hva du skal bruke maskinen til, men antar at det er spill. Det stemmer, hovedsaklig til spill Kjøp et 6GB sett minne som er tilpasset i7 Hadde tenkt det, fant bare ikke riktig størrelse i prisguiden Men ellers er det riktig type RAM regner jeg med? Putt pengene i enten et GTX 295 eller GTX 285. Godt tips, må tenke på den. GTX 285 er vel mest nærliggende tenker jeg. tviler veldig sterkt på at jeg hadde gitt 3000kr ekstra for en i7 som er 300 - 400 mhz raskere, eller så er det jeg som kan lite om cpuer for tiden Ja, er enig i at den er drøy, må tenke litt på den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå