robertaas Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vi har nå hatt det verste sneværet på østlandet på 70 år og det er enda ikke ferdig. Dette kommer etter at vi i 11 år har hatt global nedkjøling. Bør vi få noen strakstiltak for å få tilbake den globale oppvarmingen eller bør vi ikke prøve å manipulere naturen? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Bør vi få noen strakstiltak for å få tilbake den globale oppvarmingen eller bør vi ikke prøve å manipulere naturen? Global oppvarming = mer regn sommerhalvåret og mer snø/sludd vinterhalvåret Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ikke helt. Global oppvarming er betegnelsen på økningen av den globale gjennomsnittstemperaturen som er registrert i løpet av 1900-tallet. Den rådende oppfatning blant klimaforskere er at oppvarmingen er menneskeskapt, der stadig økende utslipp av industrielle klimagasser som CO2 gjør at mindre av tilført strålingsvarme til jorden igjen unnslipper atmosfæren. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Helt utrolig hver gang det kommer snø rundt oslo er det kaos, det er rene underhodlingen i nyhetene. Svarer i Snekaos, resultat av global avkjøling? det er et resultat av søringer som ikke kan kjøre på vinterføre, vi har hatt snekaos i flere uker i tromsø nå, men av en eller anne grunn kom det ikke på nyheten men det er faktisk melt 10-15 cm snø på ei natt i oslo nå Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Global oppvarming = mer regn sommerhalvåret og mer snø/sludd vinterhalvåret Det kommer ann på hvor man befinner seg. I norske skal etter teorien global oppvarming gi mere regn på Vestlandet og mindre på Østlandet. Med den globale avkjølingen vi har hatt siden 1998 er det derfor naturlig at nedbøren øker på Østlandet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det er litt søkt å ta opp et mulig klimaproblem på bakgrunn av de siste 24 timers vær. Vær og klima er to veldig forskjellige ting og bør ikke blandes. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Joda, men om den globale avkjølingen fortsetter er det høyere sannsynlighet for at vi får slikt snekaos i fremtiden. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tja, i gjennomsnitt har det vel strengt tatt vært en mild vinter med lite nedbør, her i oslo? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Meiner eg las at dette hadde vore det kaldaste året sidan 2001, stikk i strid med global oppvarmingsteorien. No blir altså kloden globalt oppvarma og globalt nedkjølt av alle våre gasser. Eg trur framleis dette er naturlege svingningar. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ingen vinter uten sne, sier nå jeg. Personlig ser jeg helst at det er sne fra desember til februar. Regn i denne perioden burde derimot forbys. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Du får sende forslag til Stortinget om å forby regn frå desember til januar så får dei ta det opp med vårherre. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Den rådende oppfatning blant klimaforskere er at oppvarmingen er menneskeskapt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det var vel rådande oppfatning om at jorda var flat ein gang og, så sånt tar eg med ei klype salt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Stemmer for hastetiltak for å øke den globale oppvarmingen igjen. Hva kan jeg som forbruker gjøre, innenfor rimelighetens grenser, for å øke oppvarmingen? Å kjøre mer fly er selvsagt, men det er veldig avhengig av mange faktorer og er ikke noe man uten videre kan gjøre på daglig basis. Jeg ser etter enkle, effektive grep som kan gjøres uten at det har for store innvirkninger på det "daglige liv". Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Ingen vinter uten sne, sier nå jeg. Personlig ser jeg helst at det er sne fra desember til februar. Regn i denne perioden burde derimot forbys. Sne er noe man bør ha i fjellområdene for de som ønsker å oppleve denslags. Regn er noe som bør falle mellom kl. 3 og 4 på natten. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 The modern belief that especially medieval Christianity believed in a flat earth has been referred to as The Myth of the Flat Earth.[1] In 1945, it was listed by the Historical Association (of Britain) as the second of 20 in a pamphlet on common errors in history.[2] Recent scholarship[3] has argued that "with extraordinary [sic] few exceptions no educated person in the history of Western Civilization from the third century B.C. onward believed that the earth was flat" and that the prevailing view was of a spherical earth.[1] Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Stemmer for hastetiltak for å øke den globale oppvarmingen igjen. Hva kan jeg som forbruker gjøre, innenfor rimelighetens grenser, for å øke oppvarmingen? Jeg håper med dette at du troller og ikke vil bli tatt seriøst. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Den rådende oppfatning blant klimaforskere er at oppvarmingen er menneskeskapt. Og de siste 11 årene har den globale snitt-temperaturen gått ned til tross for økt CO2-nivå. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 oppvarmingen er menneskeskapt. vært en økning av Den globale avføringen Lenke til kommentar
christianb Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Anbefaler filmen global dimming fra BBC: http://video.google.com/videoplay?docid=-2...mming&emb=1 I følge denne filmen kan menneskelige utslipp gi både global oppvarming og nedkjøling (dimming). Global nedkjøling er imidlertid en midlertidig effekt, mens global oppvarming er permanent og et mye større problem. Global nedkjøling kan bidra til skjule problemet med global oppvarming midlertidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå