Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg har lav trafikk, brodern har høy ping på steam

Anbefalte innlegg

Problemet er at når jeg har en nedlasting som knapt har hastighet, så opplever brodern konstant høy ping på Steam. Her i huset har vi linje på 6mbit, jeg laster total trafikk på ca 40kbs (ca 0.65% av linja), og enda har brodern ping "over akseptabelt" selv om han skulle i teorien ha plenty å gå på. Selv kan ikke jeg skjønne at når jeg kjører med så lite trafikk at brodern skal ha et slikt utslag på sin maskin. Noen som vet hva problemet er? Svar litt fort før vi to braser sammen i en barnslig kjefting igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er torrenter, bruker Vuze som for min del har fungert nydelig siden 2006. Men problematisk er det når downloaden er på totalt 250 gig og den peaker pent på godt over 500kbs når han kommer.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Som oftest er det dårlig uthastighet som gir høy ping.

Med torrent så seeder du filen samtidig du laster ned, derfor får din bror høy ping selv om du har relativt lav nedlastingshastighet.

Hvor høy upload du vil tillate til torrenten kan som regel justeres i programmet.

Om du låser den til f.eks maks 10-20kb/s så vil nok ikke brodern ha problemer med pingen lenger.

Lenke til kommentar

Azureus er nå vuze. programet funger fint det. men husk også at en ads linje funger slik at når du bruker av opplasning taper du samtidig ned.

f.eks. 6000/400 del disse på 8 = 750/50 som er den hastigheten du vil få i windows. så laster du opp med 25kb vil det kun vere 375 være tilgjenelig ned.

vuze skal i utangspungtet være grei å ha konstant på men det lønner seg å sette opp til minimum når andre også bruker linja.

alternative er en fiberlinje eller shadsl da du har kontant hastighet både opp å ned.

håper du sjønte meg.

Edit: vuze tillater også å sette maks nedlatnings hastighet.

Endret av Kolvrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...