S-r-ex Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Problemet er at når jeg har en nedlasting som knapt har hastighet, så opplever brodern konstant høy ping på Steam. Her i huset har vi linje på 6mbit, jeg laster total trafikk på ca 40kbs (ca 0.65% av linja), og enda har brodern ping "over akseptabelt" selv om han skulle i teorien ha plenty å gå på. Selv kan ikke jeg skjønne at når jeg kjører med så lite trafikk at brodern skal ha et slikt utslag på sin maskin. Noen som vet hva problemet er? Svar litt fort før vi to braser sammen i en barnslig kjefting igjen... Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg vil regne med det er torrenter du laster? De har en tendens til å ta fryktelig mye av linja, men kommer også an på hvilket program du bruker. Hvilket bruker du? Er litt sånn her også, da brodern gjerne vil laste 24/7 og jeg vil game Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Ja, det er torrenter, bruker Vuze som for min del har fungert nydelig siden 2006. Men problematisk er det når downloaden er på totalt 250 gig og den peaker pent på godt over 500kbs når han kommer. Endret 19. januar 2009 av S-r-ex Lenke til kommentar
MataFaka Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Som oftest er det dårlig uthastighet som gir høy ping. Med torrent så seeder du filen samtidig du laster ned, derfor får din bror høy ping selv om du har relativt lav nedlastingshastighet. Hvor høy upload du vil tillate til torrenten kan som regel justeres i programmet. Om du låser den til f.eks maks 10-20kb/s så vil nok ikke brodern ha problemer med pingen lenger. Lenke til kommentar
Klumpete Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 vet ikke med Vuze, men da vi brukte Azureus, var det et problem at dette stjal hele linja, ble en smule bedre da vi begynte med µTorrent, så jeg vil anbefale deg å prøve det Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Men av en grunn, kjørte 60kbs trafikk, og da merket ikke bodern noen ting. Kan være at det er en del opp og ned. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Azureus er nå vuze. programet funger fint det. men husk også at en ads linje funger slik at når du bruker av opplasning taper du samtidig ned. f.eks. 6000/400 del disse på 8 = 750/50 som er den hastigheten du vil få i windows. så laster du opp med 25kb vil det kun vere 375 være tilgjenelig ned. vuze skal i utangspungtet være grei å ha konstant på men det lønner seg å sette opp til minimum når andre også bruker linja. alternative er en fiberlinje eller shadsl da du har kontant hastighet både opp å ned. håper du sjønte meg. Edit: vuze tillater også å sette maks nedlatnings hastighet. Endret 19. januar 2009 av Kolvrick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå