AvidGamer Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Har en Linksys Wireless DUAL-N Band, men jeg vil gjerne deaktivere Wireless delen av routeren siden alt jeg har er nå koblet via kabel. Hvordan gjør jeg det? Finner ingen funksjon som tillater dette. Endret 19. januar 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Enkleste måten er vel å bare skru av antenna (fjerne den fysisk fra router). Har du innebygd antenne (vet ikke om det finnes ) så må du koble på routeren. Du går da i nettleseren din og skriver 192.168.0.1, 192.168.1.1, 192.168.2.2. Finnes mange forskjellige adresser, og du må finne ut hvilken du har fordi det gidder jeg ikke sjekke. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Den har innebygget antenne ja (se linken jeg gav). Jeg kan ikke koblefra routeren, jeg må jo bruke den siden jeg har 4 maskiner tilkoblet dens kabel porter. Endret 19. januar 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Gå på start-Kjør. Skriv CMD. i kommandolinjen skriver du ipconfig. Der skal det stå bla. Default Gateway 192.168------ i nettleseren skriver du http:// og ip-en til Default Gateway som du fant, f.eks. http://192.168.1.0/ så skal du komme inn på konfigurasjonssiden til routeren, da må du finne hvor det står Wi-Fi eller lignende, og skru denne OFF Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Takk RCP-88, men jeg fikk hjelp av Linksys support igår kveld. Måtte sette Wireless configuration til Manual, og da dukket det opp muligheten å deaktivere. Endret 21. januar 2009 av AvidGamer Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Enkleste måten er vel å bare skru av antenna (fjerne den fysisk fra router). Dette må du ikke finne på å gjøre. Det er kjent at om en kjører en radiosender uten antenne eller med dårlig tilpasset antenne så kan utgangstrinnet bli ødelagt. Tror dette også gjelder selv på så lav effekter som dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå