_Johan_ Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Vel, jeg syns det er litt artig å lage grafikk. Men ikke så artig å lage hjemmeside, så det ender ofte opp med at jeg lager splasher... Det jeg lurer på, er at http://www.teamphotoshop.com/ har et slik "radom" splash sak,,, kunne noen ha hjulpet meg, med å lage noe slikt? Tusen takk, Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 for det første har du en stygg skvirelejif i både topic og inni posten din "Radom" skal være Random... Sånn da var det ut av luften og her kommer scriptet, det krever en server med php støtte: <?php error_reporting (1); $directory = "avatar/"; /*her må bytte ut "avatar" med navnet på mappa hvor du har filene dine*/ $handle = opendir($directory); while ($file = readdir($handle)) { $filelist[] = $file; } asort($filelist); $total = count($filelist); $rand_num = rand(2,$total-1); $type = $filelist[$rand_num]; header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); if (eregi('.jpg', $type)) { header("Content-type: image/jpg"); } elseif (eregi('.gif', $type)) { header("Content-type: image/gif"); } elseif (eregi('.png', $type)) { header("Content-type: image/png"); } header("Location: $directory$type"); ?> Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 14. april 2003 Forfatter Del Skrevet 14. april 2003 random, got it (var like før jeg skulle køye at jeg skrev det så ) Tusen takk,,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå