Gå til innhold

skal ha ny HDD, og har noen spørsmål.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg skal kjøpe en ny HDD til pcen min, en HP ett eller annet med

intel®

pentium® 4CPU 3,20GHz

3,19GHz, 504MB RAM

det er slik det står når jeg trykker "egenskaper" på min datamaskin. det var en kontormaskin før. den funker greit borsett fra at det er en HDD på 40GB. jeg tenker på å kjøpe en på 1TB. kan størrelsen bli et problem?

det er etter alt jeg vet SATA disk jeg tenger.

har dere noen tips og innvendinger. er veldig usikker på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge maskinen bruker XP eller nyere, så skal det ikke være noen problemer med å ha 1TB. Kravet er at maskinen klarer NTFS, som alle windows versoner fra XP og fremmover har.

Jeg ville seriøst vurdert å kjøpe en ny PC til 4000-5000kr for å erstatte den der snart. Den fungerer sikkert fint til "kontor" bruk, internett og musikk. Men den vil muligens få problemer hvis du prøver deg på HD video etter hvert. Eventuelt kunne du kanskje kjøpt en minnebrikke på 1GB eller 2GB i samme slengen som harddisk så vil maskinen kunne holde et par år til uten å være for treig. RAM prisene har sunket veldig det siste året, så èn RAM brikke koster ikke mye.

Lenke til kommentar
hvordan finner jeg ut hvilken RAM type jeg bør ha?

Det du må finne ut er om du har DDR eller DDR2. Det vil du finne enten under enhetsbehandling eller på produkt-info siden om maskinen din. Hvilken hastighet du velger (PC-xxxx) har omtrent ingen ting å si, men ikke velg laveste mulige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

kan en ekstern på 750 være noe? med USB.

ok, nå har jeg åpnet maskinen og det var SATA. har sett litt på nette og ting ser ut til å stemme, men en ting jeg stusset på er portene.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm.../SATA_ports.jpg på det bildet så er portene liksom "nakne" det er ingen vegger, bare "tårn" som står i midten. mine har vegger de.

og en ting til med portene, den som ledningen er koblet inn i er blå, og den andre er hvit og snudd andre veien. har det noe å si om jeg kobler til hvit eller sort?

kan du si litt mer utfyllende hvordan man finner ut av hvilke RAM type man trenger?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...