Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva kan jeg forvente å få i lån?

Nerd_fx

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som kan hjelpe meg med dette spørsmålet; Hva kan jeg forvente å kunne få i boliglån?

- Jeg blir 34 år dette året (Mars 2009)

- Har fast jobb som kan anses som trygg

- Har ca. 400.000 i brutto lønn. Fri mobiltelefon og fri Internett hjemme er ikke inkl. - Forventer for 2009 ca. 550.000 med diverse tillegg/overtid (505.000 i 2007)

- Har et barn som ikke bor fast hos meg som jeg betaler ca. 15.000 i året til i barnebidrag.

- BSU på "bare" 15.000,-

- Billån 300.000

- Ingen sparing foruten BSU fordi jeg betaler ned på lånet fremfor å spare.

- Vil annta at foreldre kan stille kausjon hvis krevt, men håper å kunne låne 100% uten.

Tusen takk for svar :)

Edit: Har aldri eid egen bolig før

Endret av Nerd_fx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, er det noen som kan hjelpe meg med dette spørsmålet; Hva kan jeg forvente å kunne få i boliglån?

- Jeg blir 34 år dette året (Mars 2009)

- Har fast jobb som kan anses som trygg

- Har ca. 400.000 i brutto lønn. Fri mobiltelefon og fri Internett hjemme er ikke inkl. - Forventer for 2009 ca. 550.000 med diverse tillegg/overtid (505.000 i 2007)

- Har et barn som ikke bor fast hos meg som jeg betaler ca. 15.000 i året til i barnebidrag.

- BSU på "bare" 15.000,-

- Billån 300.000

- Ingen sparing foruten BSU fordi jeg betaler ned på lånet fremfor å spare.

- Vil annta at foreldre kan stille kausjon hvis krevt, men håper å kunne låne 100% uten.

Tusen takk for svar :)

Edit: Har aldri eid egen bolig før

Jeg tipper ca 1,3 M

Tips: Du trenger ikke bil til 300 000, å ta opp lån på 300 000 kun for en bil når økonomien er såpass trang at man ikke får spart 15-20 K i BSU i året er ikke smart.

Edit:

Kommer også an på historien du har med banken, å kun ha 15 K i BSU når du er 34 år trekker ihvertfall ikke opp.

Hvis det er første gang du kjøper bolig så spør etter førstehjemslån som er mye gunstigere enn ellers.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...