MikkelRæv Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei jeg skal få fraktet bilen min fra lysaker til vestby og lurer på hva mine alternativer er. har jo lyst til at det skal være billigst mulig. men må jo være sikkert. Står i en småbratt bakke nå. så må jo klare å få den opp der. er kanskje ikke så enkelt nå som det har blitt så mye snø? takker for svar. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 1. du kan ta den på henger 2. du kan taue den, bil som blir tauet må ha skilt/prøveskilt 3. du kan kjøre den, krever jo naturligvis skilter det også Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Okei. Men da må jeg få tak i bil og henger til den. noen som vet hvem som leier ut det? Tror det er vanskelig å få tauet den opp bakken. pleier som regel å være vanskelig nok å få en bil opp den bakken. Bilen virker ikke, så litt vanskelig å kjøre selv. Lenke til kommentar
John1989 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 du må vel ha rimelig stor henger og bil for å dra slikt. Du må passe på at den totale hengervekten ikke overstiger det bilen som skal dra har lov til å kjøre med. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 tror du må fortelle hvor i landet du holder hus før du får tips om hvem som leier ut henger Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Bor like utenfor oslo. På Lysaker som det står i teksten Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Ingen som vet om firma som leier ut bilhenger i oslo eller bærum? Lenke til kommentar
storkers Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) leie-tilhenger.no http://utleie.no/Ad/leie-tilhenger.no/22106/ Endret 20. januar 2009 av storkers Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 nei han hadde ikke det Lenke til kommentar
H80 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Mange bensinstasjoner leier ut bilhengere. Ring rundt til bensinstasjonene i området, f.eks Statoil Fornebu, og spør dem om de har en ledig bilhenger. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Merk at om du har automatgir kommer det an på om du har smøring på utgående eller inngående aksling som avgjør om den kan taues. Har du smøring på utgående er det ikke noe problem. Ved manuell gir - Gi gass. Lenke til kommentar
MikkelRæv Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Fant et firma på nesbru. Nesbrutrailerservice som leier ut bilhenger. Var litt dyrt, men billigere enn bensinstasjon pris. Dumt det er lite utleie og dyre priser i oslo. Men det er kanskje ulempen med å bo i hovedstaden. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Husk at her kan det være mye regler å forholde seg til. En ting er at vekten ikke må overstige bilens egenvekt, og eller maks vekt du kan dra etter vognkortet. Du må også ha mest sannsynlig klasse E på sertifikatet. Dessuten er en slik henger bredere enn bilen, og mange glemmer det. Det kan skape mye farlige situasjoner! Og ikke minst husk at det er egne fartsgrenser for henger. Disse avhenger av vekt og om det er bremser på henger, men maks er 80km/t uansett. Lenke til kommentar
teknikk Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Jeg hadde nok bare tauet den. Kan du kjøre ned den bakken? Skrap fri for is, la den rulle bakover til bunnen, og tau derfra? Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det trengs ikke skilt får og taue.... Vist dere skal eventuelt taue og vist det er ett stykke og taue da burde man koble 2 slepetau sammen.. Vist ikke så blir den som sitter i bilen so blir tauet gal til slutt. Skal jeg låve deg Lenke til kommentar
riroil Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ring et budbilfirma. De er det nok av i Oslo. Fikk et firma til å kjøre en bil på henger fra Larvik til Skien for 650,- Da sto de for henger og alt. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Det trengs ikke skilt får og taue.... Vist dere skal eventuelt taue og vist det er ett stykke og taue da burde man koble 2 slepetau sammen.. Vist ikke så blir den som sitter i bilen so blir tauet gal til slutt. Skal jeg låve deg Tull, du trenger skilt (vanlige eller prøveskilt) for å bli tauet. Endret 27. januar 2009 av Sluquet Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det trengs ikke skilt får og taue.... Vist dere skal eventuelt taue og vist det er ett stykke og taue da burde man koble 2 slepetau sammen.. Vist ikke så blir den som sitter i bilen so blir tauet gal til slutt. Skal jeg låve deg dette er pisspreik, og kan få konsekvenser for vedkommende som får råd fra deg. når du ikke har snøring på hva du snakker om kan du like godt holde kjeft. kan vise til rundskriv fra Vegdirektoratet av 25. april 2001. kommentar til bruksforskriften§ 2-6. Bruk av prøvekjennemerke. Sitat 1 avsnitt side 3: Sleping av uregistrerte, registreringspliktige kjøretøy. Alle slike kjøretøy, også motorvogn, skal normalt ha påsatt prøvekjennemerke når de slepes. De anses som separate kjøretøy som ikke dekkes av slepende motorvogns kjennemerke ( unntatt forsikringen for tilhengers vedkommende). Motorvogn anses å være et separat kjøretøy når det slepes, dersom det må sitte en person på førerplassen for at slepingen skal kunne gjennomføres på en forsvarlig måte. Når uregistrert motorvogn slepes på denne måten, skal den ha påsatt prøvekjennemerke. Motorvogn som fraktes/slepes på en slik måte at det ikke er nødvendig å plassere en person på førerplassen (for eksempel med brillebil), regnessom en part av trekkbilen og behøver ikke å benytte prøvekjennemerke. Hjemmelen til å kreve prøvekjennemerke på uregistrert motorvogn som slepes etter de rammene som angitt ovenfor, finnes i "bilansvarsloven" §3 og §15, samt "bruksforskriftene" §2-6nr.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå