Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ble fysisk mishandlet av lærere på spesialskole.


Grinchen

Anbefalte innlegg

Ble fysisk mishandlet av lærere på spesialskole de hadde visst lov til å legge oss i bakken sette seg oppo oss og vrenge armene våre til det gjorde forferdlig vondt jeg husker en av lærererne truet meg med å brekke armen vis jeg ikke roet meg ned. Roe meg ned at jeg måtte lese i boka eller slutte å be om å få friminutt etter hver time som andre. Hva kan jeg gjøre med dette juridisk er det som har peiling? Jeg sliter en del med dette psykisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenge siden du gikk på denne skolen?

skolen het bogstaveien skole. Den lå i samme bygg som majorstuen skole. Spesialskolen jeg snakker om finnes fremdeles, men nå heter den lønnebakken skole å ligger på torshov. Det er ti år siden jeg gikk der men det er samme gamle skolen noen av lærerne jeg hadde jobber der fremdeles. Jeg vet de hadde tillatelse å banke oss fordi alle lærerne hadde gått gjennom et kurs hos poliet for å lære seg grep og teknikker for å ta oss. Jeg har noe som heter asperberger syndrym som er en mild form for autisme. Så derfor ble jeg puttet der i fjerde klasse. Det var der de puttet som de ikke hadde "ressurser" til å ha i den vanlig barne eller ungdomsskolen. En "herlig" miks av voldelige unger, unger som slet med angst, ungdomskriminelle, autister slik som meg, mobbeofre.

Det ble jo et innteresant miljø når foreksempel et tidligere mobbeoffer måtte dele pult med en skikkelig psycho mobber... fordi disse farlige typene var i skolen, tror jeg de så det nødvendig å bruke denslags metoder men det tok mye lenger som så nektet du lese en bok med en gang skulle de gulve deg sette seg oppo deg å bende armen din oppover til gjorde helvetes vondt en sånn gulving kunne lett vare i ti minutter. det kjente du ass uansett hva noen disse ungene var så vet jeg at denne skolen ikke hadde positiv innvirkning på deres videre utvinkling. en kort oppsummering om hvordan til livet tidligere klassekamerater har gått jeg hadde fire av dem.

1. sitter inne for en meget lang liste av vold, vinningsforbytelser, narkotikarelaterte ting samt flere ran

2. nummer to sitter på psykatirisk instutusjon på ubestemt tid noen flere kommentarer er nok unødvendig.....

3. nummer tre er død selvmord (en innteresant ting er jo at han hoppet fra tredje etasje mens han var på skolen)

han overlevde det to brekte bein og en arm. han fortalte meg litt senere at han hadde at selvmordet vis det hadde lyktes kunne ha fått stengt skolen. Han var lei seg for at ikke døde den dagen . Et par måneder senere var han død

han hang seg i sitt eget rom.

4. Han sitter fremdes inne for uaksomt drap han fikk ti år det er ikk så lenge til han slipper ut

 

og så det meg jeg har faktisk klart og holde meg i skinnet (stort sett) En ting til vil jeg nevne og bli daglig mishandlet i årevis av voksne mennesker ødelegger noe inni enn. Sperrene mot å utøve vold for eksempel. Minnene du ikke blir kvitt, mangel på normal omgang med mennesker i en så kritisk alder barneskolen!

Jeg for eksempel har disse tingene med meg i bagasjen fra den skolen. Jeg mistet mye av troen på mennesker.

En del angst og paronoia (på grunn av det faktum at et angrep kunne komme når som helst på bogstaveien fra andre elever som enten hadde blitt fullstendig gærne mens de var der. Eller fra lærerne hvis du ikke fulgte med i timen eller andre tullete ting så bang ned på gulvet med kneet til en hundre kilos lærer mellom skulderbladene. Alle elevene som gikk på bogstaveien hadde med seg kniv. fordi i statens øyne er det ikke forskjell mellom en autist og voldelig ungdomskriminel. Jeg klikket mens jeg gikk der.

Lenke til kommentar

Om eg forstår dette rett så er dette snakk om ein spesialskule for vanskeligstilte, barnehimsbarn og ungdom som er innlagt på psykiatrisk behandling?

 

Desverre så er det ikkje mykje ein kan gjere med dette, lærarane har lært grep til å uskadeligjere voldsome elevar på grunn av risikoen dei utgjer for seg sjølv, andre elevar og dei ansatte. Alternativet for mange av desse elevane er innleggelse på sjukehus og privat undervisning på sjukehuset, slike skular er eit forsøk på å ungå å legge folk inn.

 

Det som er synd her er at dei tydelig vis ikkje har ressursar til å dele opp klassene og gi folk den type behandling som dei treng.

 

Reint juridisk sett så er det ikkje so mykje du kan få gjort sidan behandlinga du har fått desverre ikkje er ulovleg i denne situasjonen. :(

 

Får du fortsatt behandling på statens regning? Om ikkje så kan det være veien og gå, kreve å få behandling hos psykolog for å orden opp i dei problema du har fått pga denne skulen.

Lenke til kommentar
Om eg forstår dette rett så er dette snakk om ein spesialskule for vanskeligstilte, barnehimsbarn og ungdom som er innlagt på psykiatrisk behandling?

 

Desverre så er det ikkje mykje ein kan gjere med dette, lærarane har lært grep til å uskadeligjere voldsome elevar på grunn av risikoen dei utgjer for seg sjølv, andre elevar og dei ansatte. Alternativet for mange av desse elevane er innleggelse på sjukehus og privat undervisning på sjukehuset, slike skular er eit forsøk på å ungå å legge folk inn.

 

Det som er synd her er at dei tydelig vis ikkje har ressursar til å dele opp klassene og gi folk den type behandling som dei treng.

 

Reint juridisk sett så er det ikkje so mykje du kan få gjort sidan behandlinga du har fått desverre ikkje er ulovleg i denne situasjonen. :(

 

Får du fortsatt behandling på statens regning? Om ikkje så kan det være veien og gå, kreve å få behandling hos psykolog for å orden opp i dei problema du har fått pga denne skulen.

Hadde vært så at de uskadeliggjorde bare voldsomme elever så. Jeg hadde aldri vært voldelig før jeg kom til den skolen og det var aldri vært snakk om å legge meg inn noe sted så hvor er logikken i at jeg skal bli utsatt for vold fra lærerne fordi jeg ikke ville lese boke eller ville ha friminutt når elevene fra majorstuen hadde eller whatever

Lenke til kommentar
Desverre så er det ikkje mykje ein kan gjere med dette, lærarane har lært grep til å uskadeligjere voldsome elevar på grunn av risikoen dei utgjer for seg sjølv, andre elevar og dei ansatte. Alternativet for mange av desse elevane er innleggelse på sjukehus og privat undervisning på sjukehuset, slike skular er eit forsøk på å ungå å legge folk inn.

 

Det som er synd her er at dei tydelig vis ikkje har ressursar til å dele opp klassene og gi folk den type behandling som dei treng.

 

Reint juridisk sett så er det ikkje so mykje du kan få gjort sidan behandlinga du har fått desverre ikkje er ulovleg i denne situasjonen. :(

 

Du skal være ytterst forsiktig med å uttale deg om andres rettslige stilling med mindre du har tilstrekkelig kjennskap til sakens fakta så vel som til den relevante jussen. Har du det?

 

Jeg gjentar mitt råd til Grinchen: Kontakt Stiftelsen rettferd for taperne. De har så vidt jeg vet en del erfaring med slike saker.

Lenke til kommentar

Hva Faen er Oslo for en slags by egentlig? Russland's mørkeste slum mafia strøk eller? Hvorfor må en med asberger bli kasta inn med en gjeng kriminelle istedet for å gå på vanlig skole med greie lærere? Og hvorfor legger en lærer deg ned i bakken for de du maser om friminutt?

 

Høres bare helt saiko ut spør du meg, og hvor er foreldre? Kommune? politi? whatever, det er jo ren kriminalitet og gå til angrep på mindreårige det er jo nesten overgrep. Hadde det vært meg så hadde jeg tatt det ut i media eller noe lignende tvært det er jo bare helt sykt hele oppleget.

 

Og hadde ikke det blitt velykket så hadde jeg faen meg fucka opp livet til de lærerene det gjaldt, og plaga de hver eneste dag med alt mulig og jeg så måtte brent ned huset demses. Det er jo snakk om og ødelege framtida til ungdom her som har hele livet foran seg....Og hva med psykologen? Runke mer, WTF er det for noe lissom? Høres ut som du burde flytta fra oslo for lenge siden. Ellers lykke til videre. Hilsen en pissed tråd leser som ikke finner seg i bullshit.

Lenke til kommentar

Det der hørtes jo helt forjævlig ut. Unnskyld uttrykket, men jeg føler skikkelig med deg på denne. Følte meg både trist og forvirret da jeg leste innlegget ditt, men det jeg følte mest var overraskelse og frustrasjon. Fordi, jeg skjønner ikke hvordan det kan være mulig i et land som Norge? Vi har vel alle hørt disse historiene før ifra andre land, men vi som lever i verdens beste land..?

Jeg aner ikke hva jeg skal si, men ærlig talt: om det hadde vært meg på den skolen, vet jeg ikke om jeg hadde vært voksen nok til å ta ett slikt ansvar du gjorde, da du faktisk holdt deg i skinnet etter slike grusomme opplevelser. Det beste du kan gjøre, er å snakke ut om det, helt klart. Om det på noen måte kan skaffe deg en avslutning juridisk sett, vet jeg ikke. Men synes iallefall at du burde forhøre deg rundt om det, og kanskje som nevnt over bruke noen sider i en eller avis for å fortelle om hendelsen. Du har opplevd noe helt jævlig, men du har også blitt gitt en mulighet. En mulighet til å hjelpe barn som i dag, har det slik som du hadde det.

 

Hvorfor får ikke slike barn hjemmeundervisning istedet? Og hvorfor plasseres de med lett autisme i samme klasser som de med voldsproblemer og mobbere? :ermm: Jeg er sjokkert!

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som sitter her med en følelse av at vi mangler litt i forklaringene når det går i "læreren truet med å brekke armen min fordi jeg ikke ville lese en bok" og "psykologen ba meg runke mer"? Det virker som om enkelte detaljer har blitt utelatt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...