Jdi Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hei Prøver å overklokke min e6850 til 3.6, men er usikker om at innstillingene er "ok". Har aldri overklokket før...så dette er litt spennende:) Innstillinger i bios (har P5K Premium): FSB Frequency [400] DRAM Frequency [800] CPU Voltage [1.4] DRAM Voltage [2.0] Alt annet er satt til Auto. Har kjørt Prime95 Small FFTs i 32min Max temp i Everest: 67 på begge kjernene Max temp i Real Temp: 63 på begge kjernene Når jeg ikke gjør noe på maskinen får jeg 38 (Everest) og 34 (Real Temp) Vet ikke hvilke av disse programmene jeg skal stole på :/ Har med noen bilder fra cpuz. bilde1 bilde2 EDIT: forresten, minsker levetiden hvis man overklokker? Endret 19. januar 2009 av Jdi Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Ja du reduseer levetiden ved økning av cpu'en kjernespenning. Men dette er som regel av så liten grad at du stort sett ikke vil merke det med mindre du har pc'ene lenge. Innstillingene ser vel greie ut, og kjøer du orthos en liten stund uten problemer så bør vel alt være helt i orden. Jeg klarte 3,6Ghz på min E6850 med stock vcore. Kjører nå 4Ghz 24/7 med vannkjøling, så noe stort mer enn 3,6Ghz tror jeg ikke du skal satse på med mindre du invisterer i bedre kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå