simen236 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hei! Jeg lurer sykt på hvor mye RAM jeg skal kjøpe. Enten skal jeg ha 4gb eller 8gb. Her er dessuten sorten: RAM Jeg lurer også på om eventuelle ytelsesforskjeller. Er det mye forskjell på ytelsen til 4gb og 8gb? Det må jo være noen forskjeller, ettersom 8gb er dobbelt så mye. Dessuten er det heller ikke så dyrt. Endret 19. januar 2009 av simen236 Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hvis du kjører 32bit operativsystem kan det ikke utnytte mer en 4Gb, og 8GB vil derfor være botkastet. Har du derimot 64bit opperativsystem vil det være en fordel med 8GB RAM. Endret: Wh1te forklarer. Endret 19. januar 2009 av k-orm Lenke til kommentar
simen236 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg har 64 bit Vista. Så det er store forskjeller på 4GB og 8GB ytelsesmessig? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Spørst kva oppgåve du bruke pc-en til Speling tru eg neppe du merke den, Photoshop, Flash andre tunge applikasjonere merke du da ein del. Vaneleg kontorbruk... merke du vertfall da ikkje Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvis du kjører 32bit operativsystem kan det ikke utnytte mer en 4Gb Mener 3 GB er maksgrensen for 32 bit OS. Om det er en teoretisk forskjell på 4 og 8 GB så ja, merker du forskjellen... nei, det er jeg rimelig sikker på du ikke gjør. Men det er jo fett å ha 8 GB RAM da Lenke til kommentar
vcx Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Siden RAM er noe av det billigste man kjøper så hvorfor ikke? Da trenger du iallefall ikke å tenke på det en stund. Du vil nok ikke merke det stort hvis du ikke driver med mye multitasking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå