Rayline TWB Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Nei, det går tydeligvis ikke an............. Mange av oss (svært mange ser det ut til) klarer å forstå hva Thomas poster, så de av dere som "synes" å ha problemer, (dere har ikke problemer dere heller - dere bare vil ikke prøve å forstå en gang) hvorfor kan dere ikke bare glemme hele posten da? Neida, da må dere "for ordens skyld" passe på å kommentere at posten og setningsoppbyggingen ser dårlig ut..... Stå på folkens, dere gjør et sabla "godt" inntrykk...!! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 God dag alle sammen ! Vil bare si at Thomas er såpass ung at han håller på å utvikle sine kunnskaper hva gjelder lesing og rettskriving ! Derfor er det særdeles viktig at han får den støtten han trenger. Har personlig PM med man og er faktisk litt imponert hva han får til ! God påske til alle sammen :smile: Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 corcky , er det ikke mulig å i alle fall prøve å bringe noe postitivt inn i debatten om du først skal si noe? Du som har fulgt med burde vite bedre enn å betvile thomas sin døvhet. Jarmo har pratet med han og har dette å si God dag alle sammen ! Har mailet litt PM med han Thomas og han er en vanlig ung, dataintressert og døv gutt som har lyst til å være med her i forum. han har sine naturlige begrensinger og etter min mening så vil chatten her være et positivt tiltak, slik at han kan utvikle sine skrivekunnskaper videre! God påske til alle sammen ! Mvh E.K Mens Osram som jobber med døve på dagli basis mener akkurat det samme. Tror at ytterst få her betviler dette, og at de fleste allerde har innset at ingen gidder å fake døvhet til en slik grad over en lengre periode. Jeg er ingen ekspert på døves situasjon, jeg viste faktisk ikke spesielt mye før thomas begynte å poste. Men jeg har lært en del i det siste, og i kombinasjon med at jeg selv har Dysleksi(svak dog) tror jeg at jeg begynner å ane hvordan thomas har det. Og noe av det værste er om folk betviler at du har et problem, og sammenligner det med giddaløshet. Jeg er sikker på at thomas, som alle andre med problemer, gjør alt han kan for å bli kvitt de. Men det er faktisk ikke slik at om man bare hadde fulgt litt bedre med på skolen, om vi hadde jobbet litt hardere, så hadde alt vært greit. Noen ganger er det bare tid som hjelper. Det er tydelig at du mangler erfaring med folk som har skriveproblemer av forskjellige grunner, og de fordommene du har er ikke unike. Det er ikke nok å kjenne en som klarer det, du må da forstå at det ikke betyr noen ting. Det blir like patetisk som å si at Geforce 4200 er bedre en Radeon 9700, fordi når jeg testet de så var Geforce best. Ser du poenget mitt? Hva hjelper det at folk ber deg jobbe hardere, om du gjør så godt du kan allerede? Noen spør seg hvorfor de skal gidde å lese svare på tråder når han ikke gidder å prøve mer. For det første så er jeg sikker på at han prøver, og for det andre har de fleste web browsere har et lite kryss oppe i hjørnet som har den innteresange effekten at den lukker vinduet. Det er ikke slik at man må kommentere alt man ser. De av oss som tar seg tid til å lese gjennom spørsmålet 2-3 eller 4 ganger ekstra kan kan minne seg selv på at vi gjør noen en tjeneste, og at det er akkurat slik skrive erfaring som kan gjøre han bedre. Jeg ser for meg at komentarene beror fra 3 synspunkter, 1- De som fortsatt ikke tror at thomas er døv, og dermed ser på det som sit oppdrag å avsløre han. 2- De som har forstått at han er døv, men endå ikke har forstått at det har innvirkning på skrivftspråket, og da i den grad vi ser her. 3- De som egentlig har forstått begge deler, men er så gjennomtrenende sta at de ikke kan la han gå. At de bare må trykke på poster av han og la seg hisse like opp hver gang. Gjennomgående er det en del fordommer, de som forekommer oftest er disse; 1-At døvespråk er likt norsk og at man dermed greit burde klare å skrive. 2-De leser jo norsk, da burde de klare å skrive norsk også. 3- De kan da bare sammenligne med noe som står skrevet og se om det er likt. 4- Du kan vel bruke Word for å sjekke hva som er korekt norsk? Til nr 1 så får du bare høre på de som har peiling, eller lese ting, bland annet denne Døve har vanligvis norsk tegnspråk som sitt primærspråk. Dette språket er bygd opp annerledes enn f.eks norsk, med en annen setningsoppbygging og grammatikk Til de 3 neste kan du egentlig sammenligne det med å lære deg et annet språk. Vedder mye på at du kunne lese feilfritt engelsk lenge før du kunne skrive det. Det blir like dumt som å tro at om du kan forstå hva folk sier på et annet språk så kan du automastisk snakke språket også. Nr3 blir det samme, sier seg selv at det ikke går. Alle som har fullført grunnskolen og prøvd å lære seg mer en Norsk burda da forstå at nr 2-4 ikke er en realitet. Till slut råder jeg deg til å bestemme deg for hva du vil angripe han på. Er det slik at du fortsat mener at han ikke er døv? Er det slik at du mener at selv om han er døv så burde han klare å skrive bedre? Eller er det slik at mener at han stiller dumme spørsmål? Om du bestemmer deg for det første så er det strengt tatt ikke så mye vi kan gjøre. Om du velger å ikke tro på han så er det ditt valg, men rett da anklagene til en OP istedenfor å prøve å lynsje han i hver tråd han oppretter. Om du bestemmer deg for nr2 så syns jeg du bør prøve å skaffe deg mer informasjon før du prater. Kansje sende noen mailer til kammeraten til faren din, og noen til døveforbundet o.l? Det du sier har mye mer tyngde når det er korekt vet du. Ved nr3 så burde du annyway klare å håntere det på en annen måte. Om du mener spørsmålene er dumme så enten ignorer dem eller send en Pm til en OP. Nå håper jeg at vi snart kan slutte å diskutere dette, og heller gjøre det forumet er designet for. Å diskutere data og å hjelpe de med mindre erfaring en deg selv. Blir tåpelig å skulle disketere dette mer nå, det meste er vel blitt sagt? Mvh P@rm@nn Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Thomas.................. Du har ikkje bruk for meir en 1 CPU 1HK 1 Grafikkort 1rambrikke 1 hardisk 1 kabinett 1 nettverkskort. Verken meir eller mindre. Viss du har tenkt å kjøpe server håpar eg du har noko seriøst å bruke den til. Altså ikkje CS. Til CS er din nåværende PC meir en god nok! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Vi synes det er dumt at denne tråden har utviklet seg slik som den har gjort. Vi velger å stenge denne tråden for å unngå mer diskusjon rundt døvheten til Thomas. All ære til Thomas for at han er åpen om sin egen situasjon, så prøv å hjelp han, istedet for å kommentere de dårlige tingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg