Thomas :-) Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 se http://www.supermicro.com/Product_page/MB-...GC_HE/p4qh6.jpg Hmm 4 CPU sammen tid når spiller bruk 4 CPU 8000Mhz hvordan? :-? kan ikke kræsj eller? :-? bedre har 1 CPU ikke kræsj 8) hvis to CPU i hovedkort kan kræsj? :-? Lenke til kommentar
eab Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg vil tro at hvis du tenker deg om så skjønner du at det fungerer med 4 cpu'er. For hvorfor skulle man lage noe som ikke fungerer? Dessuten bruker man ikke et slikt HK til spill. Så spørsmålet er vel egentlig uaktuelt. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det går selvsagt ann å kræsje en data med to cpuer, men det er mye vanskeligere enn med en singel cpu. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 ok men hvis har to CPU på en hovedkort bedre ? :-? mer MHz? :o f.eks en CPU 2400Mhz en CPU 2250Mhz 2250+2400=4650Mhz bra en CPU finn ikke over 5000MHz? :-? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 4 cpuer er ikke bra for en normal pc bruker og du får ikke den samla effekten som f.eks (4x2 ghz = 8 ghz) Du kan ikke tenke på den måten får du får ikke samlet effekt i det heletatt. Det eneste 2 eller 4 prosessorer er bra til er store servere osv. En maskin som skal brukes til Spill, internett, video og multimedia er faktisk ANNBEFALT å bruke 1 cpu (ble skrevet i Hardware) Så det er BILLIGST og BEST med vanlig single cpu systemer. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det holder ikke med EN sånn jalla tråd? Du måtte lage ENDA en? Jeg får sikkert masse pepper fra "fintfølende" folk her nå, men jeg sier det likevel: Thomas;-) , skjerp skrivinga di litt. Ikke for å være slem og alt det der, men det er bortimot umulig å skjønne hva du skriver, langt mindre mener. Så om du i det hele tatt vil ha saklige svar, så må ting endres på. Igjen ikke for å være slem og alt det der; det holder ikke å si at du er døv. Du kan/burde kunne se hvordan andre skriver... og så prøve å få ut setninger som ligner, ihvertfall nogenlunde. For selv døve klarer å stave ordene rett.. samme som de helt sikkert klarer å telle til ti. Om du trenger mer tid på deg til å få det til, så er det bare å sette seg ned. Jeg kan ikke se noen unnskyldning for at skrivinga skal være sånn. Bare ta denne setningen som eksempel: jeg kan ikke norsk samme dere kan ikke tengespåk skjønn? Alle kan se, uavhengig av hørsel, at ordet "tegnspråk" ikke staves "tengespåk". Slike ting er IKKE vanskelig å få på plass. Personlig tror jeg hele Thomas;-) er et troll. Like virkelig som Skybert. Over til tema(eller hva jeg TROR er tema) - Du KAN bruke 1, 2 eller 4 CPUer på et quad-hovedkort. - Du KAN bruke flere hovedkort i samme kasse, men de blir IKKE samme PC. Det blir i praksis ingen forskjell som å ha to adskilte pc'er. - Det er INGEN vits for deg å kjøpe annet enn single CPU-systemer. (DISCLAIMER : til alle dere som skal mase og pese på at alle ikke er like. Nei, det vet jeg. Noen trenger mer tid på å få til ålreit skriftspråk, og ergo må jobbe mer med det. Det hele handler om å overkomme sine begrensninger og hele tiden være det beste man kan være... ALLE kan i det minste klare å skrive nogenlunde "greit nok" norsk. Er noen uenige med meg, så ta for all del kontakt per PM) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Herre Gud - jeg ser fram til den dagen da en person som poster et spørsmål inne her kan få svar på kun spørsmålet sitt, uten kommentarer om alt annet. Er det helt umulig å få til det..........?! Lenke til kommentar
Osram Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det holder ikke med EN sånn jalla tråd? Du måtte lage ENDA en? Og en hel masse annet oksebæsj. Herregud... Det får være grenser for lærevansker du har da. Håper du får en god ferie og bruker tiden til å lese litt. Bruk et par dager på å sette deg inn i ting du skal uttale deg om. Kunnskap har en tendes til å fjerne fordommer og dermed også få hjernen til å bruke et par ekstra celler på å stoppe fingrene før de trykker i vei en samling idiotiske kommentarer. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg skal komme med en kommentar selv om det kan virke som det er å putte hånden inn i et vepsebol. Thomas: Det er flott at du bruker forumet og man kan lett se at du også er ganske interessert i data. Fortsett med det! Men du vil fort se at folk brukere mere tid på den data-releterte delen av trådene istedet for å fokusere på helt andre ting hvis du bare tar deg et par minutter ekstra og ser over hva du har skrevet. Det er ingen her som kan forlange feilfrie tråder, og det er heller ikke hva jeg mener. Poenget er at det er enklere for både deg og oss hvis flere kan forstå hva du skriver. Det er ikke verre enn det. :wink: Stå på Thomas! Jeg vet du klarer det! EDIT: skriveleif Lenke til kommentar
SKELETOR Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 hmm, det kan jo tenkes at han gjør sitt beste, han kan faktisk vær utlending, han kan ha skrivevansker, det er mye det kan vær... ikke misforstå jeg prøver ikke å spøke eller være slem her, men det er ikke alle her i norge, som kan skrive ogeller lese korrekt vi har faktisk en konge med dette problemet, så istedenfor å hakke på en som kanskje gjør sitt best for å bli forstått, ta heller å la vær å svar hvis du ikke forstår det..... Lenke til kommentar
Osram Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Skeletor: Den har vært diskutert i hjel i et par andre tråder her. Det er bare aurstad som ikke skjønner når han bør holde kjeft. Han ser nok fram til en fortjent ferie. La den ligge død nå. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Skeletor: Den har vært diskutert i hjel i et par andre tråder her. Det er bare aurstad som ikke skjønner når han bør holde kjeft. Han ser nok fram til en fortjent ferie. La den ligge død nå. Dette er et diskusjonsforum. Man diskuterer. Så lenge jeg holder meg innenfor retningslinjene så må jeg få si min mening jeg også som alle andre. Ferie? Kan du vise til hvilke retningslinjer jeg har brutt når jeg så høflig jeg kunne, ga han en anbefaling? Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Hallo Thomas :-) !!!!! Dette har du allerede tatt opp her Nå får du slutte å spille dum. Jeg vet att du er smartere enn dette.... Skeletor: Den har vært diskutert i hjel i et par andre tråder her. Det er bare aurstad som ikke skjønner når han bør holde kjeft. Han ser nok fram til en fortjent ferie. La den ligge død nå. Dette er et diskusjonsforum. Man diskuterer. Så lenge jeg holder meg innenfor retningslinjene så må jeg få si min mening jeg også som alle andre. Ferie? Kan du vise til hvilke retningslinjer jeg har brutt når jeg så høflig jeg kunne, ga han en anbefaling? Enig med deg og ufo.... selv en døv person bør klare bedre enn det.. Dersom han har så store problem med å uttrykke seg kan han fks bruke ordlista i word før han poster innleggene sine her. Dersom du tar et kjapt søk på Thomas :-) så finner man mange totalt meningsløse poster. Jeg har absolutt ingen grunn til å ta Thomas :-) seriøst. Kan ikke skjønne at "alle" andre gjør det heller. En kammerat av min far er døv og han kommuniserer fint med oss gjennom skriftspråk. Han skriver flytende norsk. Greitt nok at døve har større problem med å lære seg norsk enn ikke døve men selv en døv person bør klare bedre enn det Thomas :-) har prestert. Lenke til kommentar
Osram Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Herregud igjen... Skaff dere et liv, la være å lese hans poster. Hvis dere er så perfekte så lag deres eget perfekte forum. Men slutt for f*** å kommentere hans rettskriving i forumet! Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Herregud igjen... Skaff dere et liv, la være å lese hans poster. Hvis dere er så perfekte så lag deres eget perfekte forum. Men slutt for f*** å kommentere hans rettskriving i forumet! Dette har da vel ingen ting med å være perfekt å gjøre? Les hva vi skriver da. Jeg leser alle postene jeg kommer over, og svarer på det som interesserer meg. Og livet mitt er knall. Så det så. Lenke til kommentar
Osram Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Ta deg en velfortjent ferie. Du trenger nok det. Bruk tiden på å sette deg litt inn i det du prater om. Jeg har ingen forhåpninger om at det når inn men hvis du formodning skulle bli kvitt noen fordommer og få inn litt kunnskap så vil det være av det gode for oss alle. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg har påskeferie nå så det går nok fint det du. Jeg sier jo at jeg gjennom min far kjenner en person som er døv. Hans skriftspråk er helt fint. Har du i det hele tatt søkt på brukeren Thomas :-) Siden du tydligvis ikke har gjort det kan jeg legge frem noen linker her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...03161&highlight http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=8...87278&highlight http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...05894&highlight osv... Til og med du må vel skjønne at selv om han er døv så bør han klare bedre enn det? Lenke til kommentar
Osram Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Jeg har påskeferie nå så det går nok fint det du. Jeg sier jo at jeg gjennom min far kjenner en person som er døv. Hans skriftspråk er helt fint. bla bla bla... osv... Til og med du må vel skjønne at selv om han er døv så bør han klare bedre enn det? Ja, det finnes døve som har et skriftspråk som er mer likt det du og jeg bruker og det finnes døve som har et skriftspråk som er likt det Thomas bruker. Om du ikke har fått det med deg ennå: Jeg jobber daglig med å undervise døve. Tro meg: Jeg har sett dette hundre ganger før og jeg kommer til å se det hundre ganger igjen. Hva Thomas bør klare og ikke klare er ikke så veldig interessant. Du burde for eksempel klart å skjønne at du ikke skulle kommentere andres rettskriving når det står i nettiketten. Men det gjorde du ikke. Du burde skjønt det når det ble påpekt i et par andre poster. Men det gjorde du heller ikke. Du burde skjønt det når jeg skrev det tidligere i denne posten. Men ikke en gang da klarte du å skjønne det. Det som er interessant er hva Thomas faktisk klarer. Og han klarer seg veldig godt uten den type "skjerp deg litt da, bruk litt mer tid, du er ikke så dum" kommentarer som du og en del andre står for her. Hvis du gidder å bruke litt krefter på å prøve å forstå kan du svare på det han spør om eller be han forklare det på en annen måte. Hvis du ikke gidder det så la være å kommentere. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 ok men hvis har to CPU på en hovedkort bedre ? :-? mer MHz? :o f.eks en CPU 2400Mhz en CPU 2250Mhz 2250+2400=4650Mhz bra en CPU finn ikke over 5000MHz? :-? Ok, så tar vi en liten "Back on topic" her dere Man kan ikke legge sammen hastigheten på 2, eller flere, CPU. 4CPU på 2Ghz vil aldri kunne gjøre noe raskere enn 2Ghz men, og dette er det geniale, de vil kunne gjøre 4 ting samtidig i 2Ghz. Så hvis du vil gjøre flere ting samtidig vil du merke at alt går lettere med flere CPU. En anne ting er at siden de fleste programm ikke er designet til å bruke fler CPU kan du feks sette på en DVD2AVI prossess og alikevel spille C&C Generals uten ett eneste hakk En av grunnene til at systemet blir mer stabilt er at hvis ett prog plutslig bestemmer seg for å ta all ledig CPU kraft vil det som regel bare fylle opp den ene CPUen, mens du fortsatt har kraft igjen på den andre. MultiCPU systemer er best! Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 se http://www.supermicro.com/Product_page/MB-...GC_HE/p4qh6.jpg Hmm 4 CPU sammen tid når spiller bruk 4 CPU 8000Mhz hvordan? :-? kan ikke kræsj eller? :-? bedre har 1 CPU ikke kræsj 8) hvis to CPU i hovedkort kan kræsj? :-? Ikke for å være frekk, men hvis gramatikken din er så dårlig så tror jeg til og med tegnspråket ditt er fullstendig uforståelig. Det finnes voksen/utenlandsmenn kurs over store deler av norge som lærer deg bedre norsk, både hvordan man utrykker det (verbalt, og med alle typer kroppsspråk) og skriver det. Uansett, lykke til med å forstå deg på MultiCPU systemer, SMP og andre ting som hører med på dual/trippel/quad & hex ( og i noen servere er det opptill 32 CPU's) Intel CPU Platform Systems. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg