Gå til innhold

850 Photosmart - oppskrytt?

Anbefalte innlegg

Er HPs 850 Photosmart et oppskrytt kamera? Etter å ha lest positive omtaler her og hos TV2 så har jeg en stund vurdert å kjøpe dette. Men nå ser jeg i flere forum at folk klager på teknikken i kameraet og at det av ulike årsaker fungerer dårlig. Jeg er en skikkelig amatør når det gjelder zoom-funksjoner, men gjør man noe med 8xzoom uten å måtte bruke stativ?

Jeg har følgende ønsker(i prioritert rekkefølge) for et eventuelt kamerakjøp:

- pris mellom 3 og 4000

- enkelt å ta med seg

- lang levetid på batterier eller billige batterier

- gode utskrifter opptil 20x30

Er Powershot A70 noe å vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til dine kriterier koster jo ikke - såvidt meg bekjent - HP 850 3-4 høvdinger. Ikke er det spesielt enkelt å ta med seg heller. Ligger vel nesten på samme størrelse som et mindre speilrefleks. Utskrift i 20x30 skulle vel gå bra. Du kan jo se etter i artikkelen her på akam som heter "Hvilken oppløsning trenger jeg"(eller noe sånt), forøvrig en tabell som er litt "streng" om du ikke har kjempegod printer. Forøvrig kan du jo se på den diskusjonen her på forumet som omhandler et HP 850 som "fryser".

Lykke til.

Lenke til kommentar
Er HPs 850 Photosmart et oppskrytt kamera? Etter å ha lest positive omtaler her og hos TV2 så har jeg en stund vurdert å kjøpe dette. Men nå ser jeg i flere forum at folk klager på teknikken i kameraet og at det av ulike årsaker fungerer dårlig. Jeg er en skikkelig amatør når det gjelder zoom-funksjoner, men gjør man noe med 8xzoom uten å måtte bruke stativ?

Kuldeproblemet med HP850 kan være et engangstilfelle, fordi jeg har faktisk aldri lest noe sted om at kulde er et problem for digitale kompakter. Jeg ser bort ifra helt ekstreme forhold.

Bruk av 8x zoom krever at du har sterkt dagslys eller stativ.

Lenke til kommentar

PowerShot A70 ble testet i siste nummer av det nye bladet Digitalfoto. De var ikke imponert over bildekvaliteten. Olympus Mju 300 ble vinneren i deres roundup.

De kameraene jeg ville vurdert sterkest etter de kriteriene du setter opp er HP 850 og Olympus C-4000.

MLW

Lenke til kommentar

Jeg kan jo fortelle at jeg har vært i samme situasjon.

Jeg har målt c-4000 hp-850 opp mot hverandre, etter mange lange netter på Internet falt valget på c-4000.

Grunnen til at jeg valgte Olympus fremfor HP kokte ned til merket.

Olympus er an anerkjent foto produsent, mens HP "langer" datamaskiner, skrivere, OS og overvåkingssystemer, og produktene deres er på det beste kritikkverdige på alle punkter :shrug: ser derfor ingen grunn til at de skulle være noe bedre på digitalkameraer.

HP lukter hjemme pc ordnings med inkludert digitalkamera og skriver.

(det var selvfølgelig flere tekniske detaljer som hjalp meg godt på vei.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...