Gå til innhold

Low Profile AGP skjermkort - tips ønskes

StigeSpill

Anbefalte innlegg

Hei

Som emnet tilsier lurer jeg på om noen har tips mtp et Low Profile skjermkort.

Har en liten maskin jeg vurderte å gjøre om til HTPC, men er usikker på om jeg får det til.

Har det meste i boks, men mangler nå skjermkort (og muligens PSU).

Det må være AGP og ha mulighet for å spille av HD-materiale.

Det beste hadde også vært om det er vifteløst, samt lite strømkrevende.

(PSU'en på maskinen er nemlig ikke av de råeste, men den kan muligens byttes ut.)

Har søkt litt rundt på forumet her og andre steder uten å finne noe som passer...

Alle tips mottas med stor takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med spille av HD materiale? Klarer ikke stort sett alle moderne kort det?

Har et low profile radeon 9250 agp til overs som du kan få for femti spenn hvis du vil ha det, ikke siste mote men det funker. Evt bytte mot hvasomhelst.

Lenke til kommentar
Hva mener du med spille av HD materiale? Klarer ikke stort sett alle moderne kort det?

Har et low profile radeon 9250 agp til overs som du kan få for femti spenn hvis du vil ha det, ikke siste mote men det funker. Evt bytte mot hvasomhelst.

Alle moderne kort gjør nok det ja. Hva med det kortet du har? Takler det HD?

Sender deg en private msg jeg.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at dette er et skjermkort som klarer å spille HD-materiale uten å hikke ganske så kraftig, det er en såpass gammel kjerne kombinert med lav minnemengde.

Mvh,

Caliber

OK. Er det noen som har noen andre forslag?

super_1990: Får du bekfreftet eller avkreftet denne påstanden? :)

Hei, er nok veldig vansklig å få taki et low profile Agp skjermkort med støtte for avspilling av Hd matriale, desverre.

Men om du har muligheten til å oppgradere til et hovedkortet med pci-express finnes det mange low profile kort med støtte for HD matriale somg xfx Hd 4350 med Hdmi med lyd, Low-profile Bracket, helt stille.

Jeg er klar over at mulighetene er større ved pci-express, men har desverre ikke mulighet til å oppgradere til dette, så det må være AGP...

Endret av StigeSpill
Lenke til kommentar

Takk for linken. Har surfa en del timer selv mtp dette.

Vi får se når jeg får skjermkortet fra deg, jeg har mine tvil, men det er absolutt verdt forsøket!

Ingen andre som har noen forslag?

Egentlig samme hvordan maskin jeg har, det er noe crap jeg skal prøve å gjøre om til streaming fra en annen pc via nettverket og sette under TV'en.

Er en P4 (Northwood) 3Ghz, 512MB RAM, liten 40GB HD (men skal bare ha OS her).

Alt jeg trenger er tips til AGP skjermkort, gjerne vifteløst.

Lenke til kommentar

Dessverre er det problemer med HD akselerasjon på AGP systemer.

Dette antar jeg er grunnet bridgen som brukes på skjermkortet fra AGP til PCI-E.

Også er det visse krav på filmen som også må oppfylles før HD akselerasjon kan foregå, du må ha FÆRRE enn 10 referanse frames, har du mer, kan du bare glemme det, da kobler skjermkortet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...