ZeRKoX Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg leste en guide på nett, og lagde et script som skulle vannmerke bilder. Men jeg har et problem, og det er at bildene ikke blir vannmerket. Jeg får bare det vanlige bildet når jeg prøver å hente det frem. Kode: <?php header('content-type: image/jpeg'); $watermark = imagecreatefrompng('vannmerke.png'); $watermark_width = imagesx($watermark); $watermark_height = imagesy($watermark); $image = imagecreatetruecolor($watermark_width, $watermark_height); $image = imagecreatefromjpeg(produktbilder/automagisk/$_GET['src']); $size = getimagesize(produktbilder/automagisk/$_GET['src']); $dest_x = $size[0] - $watermark_width - 5; $dest_y = $size[1] - $watermark_height - 5; imagecopymerge($image, $watermark, $dest_x, $dest_y, 0, 0, $watermark_width, $watermark_height, 80); imagejpeg($image); imagedestroy($image); imagedestroy($watermark); ?> Klarer dere å se hva som gjør at det ikke funker? Endret 21. januar 2009 av obrestad Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg tror vannmerket ditt er aaaaalt for stor, noe som fører til at vannmerket blir lagt til på denne måten: Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ser ut som det ja, for det bildet var jo gigantisk. http://img.eikensbilstereo.no/produkter/vannmerke.png Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Glipp fra min side Jeg hadde spurt etter en logo som var 300*100 pixler, så jeg glemte å dobbeltsjekke størrelsen. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå