Gå til innhold

Wordpress - tre problemstillinger

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har installert wordpressblogg på en egen server (www.confusicus.com), og har tre problemstillinger/spørsmål som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

1. Finnes det en plugin som lar deg "følge" andre blogger, slik at jeg får beskjed f.eks. på dashbordet når de skriver nye innlegg?

2. Finnes det en plugin som sender deg notifiseringer når du får svar på kommentarer du skriver hos andre blogger? Jeg ser at dette kan være vrient (og rent teknisk sett så er det bare å checke av for "notify" så får jeg en mail), men det hadde vært svært kurant å få opp en melding inne på adminsidene :)

3. Går det ann å forbli innlogget, men fremdeles at nicket linker til ditt eget domene? Slik det er nå må jeg logge ut, for så å skrive inn kallenavn + addresse for at navnet mitt skal bli klikkbart. Svært frustrerende.

Takk for all hjelp dere kan bidra med :)

Mvh

Samuel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

Har installert wordpressblogg på en egen server (www.confusicus.com), og har tre problemstillinger/spørsmål som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

1. Finnes det en plugin som lar deg "følge" andre blogger, slik at jeg får beskjed f.eks. på dashbordet når de skriver nye innlegg?

2. Finnes det en plugin som sender deg notifiseringer når du får svar på kommentarer du skriver hos andre blogger? Jeg ser at dette kan være vrient (og rent teknisk sett så er det bare å checke av for "notify" så får jeg en mail), men det hadde vært svært kurant å få opp en melding inne på adminsidene :)

3. Går det ann å forbli innlogget, men fremdeles at nicket linker til ditt eget domene? Slik det er nå må jeg logge ut, for så å skrive inn kallenavn + addresse for at navnet mitt skal bli klikkbart. Svært frustrerende.

Takk for all hjelp dere kan bidra med :)

Mvh

Samuel

1. Bruk en rss-klient. Google Reader er bra. Eventuelt, om du absolutt vil ha dette i Wordpress (jeg anbefaler det ikke, men smaken er som baken) så kan du bruke Yahoo Pipes eller lignende for å aggregere flere strømmer i en strøm. Det finnes sikkert en plugin også, Dashboardet kan vel ta widgets nå, men det vet jeg ingenting om.

2. Du kan bruke backtype.com og hente inn subscriptions-strømmen fra denne tjenesten.

3. Skriv inn adressen i brukerprofilen din.

Generelt, alt må ikke være i Wordpress, det er gjerne enklere å bruke spesialiserte tjenester eller programmer til f.eks. RSS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...