thora Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei Jeg kjøpte meg i dag en Audio/Video Transmitter for å sende ut signaler til min tv som jeg har på rommet mitt. Men da jeg kom hjem fra butikken oppdaget jeg at vår GRUNDIG DTR8720 (Den opprinnelige Riks Tv-tuneren) har bare en SCART Inn/utgang (ikke helt sikker på hvordan det funker). Derfor lurer jeg på om det finnes Scart-plugger (evt. Multi-SCART-plugger) som sender ut like signaler til to scart kontakter samtidig, slik at den ene pluggen kan kobles til tvn oppe i stuen til mor og den andre kobles til Audio/Video Transmitteren som sender signaler til den andre Transmitteren på rommet mitt? Kan virke som et dumt spørsmål, men jeg vet ikke hvordan disse Multi-SCART-pluggene fungerer (innbiller meg at man må skifte mellom de kontaktene man vil bruke til en hver tid?) Takker for alle svar! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) SCART-kontakten på Grundig-boksen sender signaler UT, så det du trenger er en enkel dings som "splitter signalene i to". En slik dings - som de fleste TV-forhandlere har - ser ofte ut som en boks med to SCART-kontakter på, og en kabelstump (20-40cm, typisk) med en SCART-plugg i enden. Du plugger SCART-pluggen i Grundig-boksen, TV'en i den ene SCART-kontakten på boksen, og A/V-transmitteren din i den andre SCART-kontakten. Voilà! edit: Og du kan bruke både TV'en og transmitteren samtidig uten å måtte switche mellom dem. Biltema og Clas Ohlson har vel gjerne billigere (og "dårligere"?) varianter enn spesialforretningene, men hvis kabellengden er kort trenger ikke dette ha noe særlig å si for signalkvaliteten. (Det er ikke sikkert kvaliteten er noe dårligere heller.) Endret 19. januar 2009 av nebrewfoz Lenke til kommentar
thora Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Takk for svar Vil Denne være av det slaget du mente på, eller evt. fungere? Den vil sende ut like signaler til begge inputene samtidig? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vil Denne være av det slaget du mente på, eller evt. fungere? Den vil sende ut like signaler til begge inputene samtidig? Ikke godt å si ... Jeg har en mistanke om at denne er "motsatt" av hva du trenger. Det ser ut som det er en bryter på siden av boksen som velger hvilken SCART-inngang som skal brukes. (Kjekt å ha dersom du bare har 1 SCART-inngang på TV'en og ønsker å kunne veksle mellom VHS og RiksTV som signalkilde?) Men denne skulle gjøre susen. Her fordeles det samme signalet (fra RiksTV-boksen) til 2 kontakter; TV + transmitter. Lenke til kommentar
thora Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Ok, thanks a lot! Blir vel å cruise innom Biltema en tur i morgen også da skjønner jeg Lenke til kommentar
ottoss Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ok, thanks a lot! Blir vel å cruise innom Biltema en tur i morgen også da skjønner jeg Hei er de den audio/video transmitteren di selge på biltema du kjøpte?? fekk du den til å virke? Lenke til kommentar
thora Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Nei, holder på med det nå, men skjønner ikke hva jeg gjør galt En kompis av meg har akkurat likedan, og der fungerer alt greit. Endret 20. januar 2009 av thora Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå