T2 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Er på jakt etter et hovedkort til en HTPC. Bruksområdet er hovedsaklig mediaavspilling (Musikk, DVD, Blu-ray, HD DVD, Web TV), surfing og kanskje noe lett spilling. Skal kjøre Windows Vista / Windows 7 med Windows Media Ceter (brukes bare for TV). PC'en vil være koblet til en Full HD flatskjerm med HDMI (evt. via en surround-prosessor). Ønsker følgende: - Intel CPU (har en Core 2 Duo) - HDMI 1.3a støtte - Optisk utgang (TOSLINK) for Dolby Digital / DTS (min nåværende surround-prosessor har ikke HDMI) - Støtte for Bly-ray lydformater via surround-receiver - Onboard Firewire (for FloppyDTV kort) Har sett på disse 2 kortene: MSI P7NGM Asus P5N7A-VM Ser ut som om Asus P5N7A-VM ikke har Firewire onboard, så da faller vel dette kortet ut. Men, så ser det ut til at MSI P7NGM kortet ikke har optisk ut, så da ble det verre. Andre kort? Endret 19. januar 2009 av T2 Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Selv bruker jeg ett kort med 780G brikkesett og AMD 4850e. Synes dette fungerer veldig bra til mitt bruk. Men du kan se her om du finner noen bra kort.(hmm, den linken ser ikke ut til og virke så bra). Ellers er noen fra den liste: Gigabyte GA-MA78GM-S2H Gigabyte GA-MA78G-DS3H MSI KA780G MSI K9A2GM-FIH Endret 19. januar 2009 av Phyx Lenke til kommentar
T2 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Glemte å si at jeg vil ha et Intel LGA775 basert hovedkort da jeg har en Core 2 Duo CPU. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Det ser ut som om dette Gigabyte kortet har alt jeg trenger: http://www.gigabyte.com.tw/Products/Mother...?ProductID=2946 Tenkte å kjøre det sammen med en slik RAM brikke: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=369597 Har en Intel Core 2 Duo E6850 CPU fra før. Ser det bra ut? Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 er det ikke da bedre og bruke 2 x 2Gb brikker = billigere? Ellers virker jo det kortet greit nok det. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 er det ikke da bedre og bruke 2 x 2Gb brikker = billigere? Ellers virker jo det kortet greit nok det. Ja, jeg har bestemt meg for å kjøre 2 x 2GB pga prisen. Ser også at DFI LanParty har et interessant kort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428225 Noen som vet forskjellen på Realtek ALC885 og Realtek ALC889A? Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 1480,- for ett HK i en HTPC? Har selv gått for AMD siden der finnes det billige HK's & billige CPU'er. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hei Noe jeg selv er på utkikk etter men har problemer med å finne pga kriterier... Hovedkortet må ha: - Sokkel lga775 (skal bruke Intel 2 eller 4-kjerna) - Vil helst ha Intel brikkesett - Optisk digital utgang DD / DTS - Coaxial digital utgang DD / DTS (Pga nåværende surround-prosessor har heller ikke HDMI) - Ved integrert skjermkort gjerne både DVI og HDMI, men må støtte hdmi 1.3 - ATX eller Mikro ATX er spiller ingen rolle da det er god nok plass i kabinettet. (kommer ikke på andre kriterier pga fikk besøk og må gå) Beklager om jeg invadere tråden din T2, om det upassende så si fra så sletter/redigerer innlegget mitt og heller lager meg egen tråd. Mvh Kenneth. God helg Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har ikke kikket så nøye etter ett kort men jeg anbefaller sterkt og kikke på prisguiden her og bruke avansert søk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå