Gå til innhold

hvordan er lydoppsettet ditt?

Anbefalte innlegg

Har du et lyd-oppsett til PC'en din som er litt utenom det vanlige??

Si litt om det da. :yes: har du bygget selv, har du satt opp høyttalerne på en spesiell måte, etc.. 8) ...Bare litt interessant å høre hva slags løsninger som finnes der ute, annet en de vanlige pakkene som kjøpes i butikken :D

Mvh Tomzern :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her går det i selvbygg, 10" Seas elementer i 30L kasser (litt for små, men gjort er gjort). Forsterker er en gammel Samsung av ukjent årgang (fra den tiden man fortsatt fikk ordentlige bipolare utganger), den slipper igjennom litt nettstøy, men det er egentlig det eneste ankepunktet også.

Det summerer opp til ca 60W tilsammen, men det blåser filler av et hvilket som helst 1500,- sett fra Komplett.

Lenke til kommentar

Selvbygg 4evah

2 12" MGR F-series (4 tilsammen) i to spektakulære orange og lilla kasser (lån meg et kamera, så skal dere få se :D )

Forsterkeren er en ganske gammel Phillips, 2*80watt eller noe. Rålekker, front i børstet stål med moddet blått bakgrunnslys.

Lydkortet er nok det svakeste leddet. Integrert i hovedkortet. Men jeg kjøper kanskje et audigy-kort av en venn, hvis jeg får overbevist ham om at audigy 2 er et must.

Hva syntes folket? Ikke akkurat high end, men men. Mesteparten av musikksamlingen består av mp3 uansett.

Lenke til kommentar

Har en sånn CMI 8738-brikke på hovedkortet... Onboard 6-kanals lydkort, altså. Og selv om det suger til spill, så er det ganske supert til stereo. (I sin prisklasse, osv...)

Foreløpig har jeg bare en stereo-forsterker (vector research FM/AM Quartz Synthesized Stereo Receiver VRX-9100), men surround-forsterker (NAD T752) kommer snart.

Fronthøyttalerne er et par Dali AXS10k. Bakhøyttalerne er et par gamle Dali 103. Og så har jeg en 12" subwoofer...

Og så har jeg et KOSS UR-30. Fint til LAN, og til spilling og musikk om natta... (Det kobles til via forsterker, ja.)

Vurderer å kjøpe meg en DVD-spiller... Nytt lydkort er væffal meget prioritert. Tenker på et sånn TerraTec Aureon 7.1 Space.

Når det gjelder plassering, og sånt, så har jeg PC'en "midt på" langs veggen. Senga står midt på langs veggen bak meg. For å få best mulig lyd der jeg sitter foran PC'en og der jeg ligger og sover...

Lenke til kommentar

Bruker egentlig bare Headset nå. Men når jeg bruker høytalerne så bruker jeg Creative Inspire 5.1. Bra nok bass for meg. De to bakhøytalerne er hengt opp ved hjelp av fiskesnor, slik at henger perfekt bak hodet. Gir en veldig god surround opplevelse! :wink:

Lenke til kommentar
Bruker egentlig bare Headset nå. Men når jeg bruker høytalerne så bruker jeg Creative Inspire 5.1. Bra nok bass for meg. De to bakhøytalerne er hengt opp ved hjelp av fiskesnor, slik at henger perfekt bak hodet. Gir en veldig god surround opplevelse! :wink:

jeg også bruker creative inspire 5.1 med audigy player.

takker for ideen om å henge bakhøgtalerne med fiskesnor!! :D

Lenke til kommentar

Jeg bruker onboard lyd fra hovedkortet mitt. Funker ok til musikk. Om to dager blir det NForce APU 8) Anlegget er verdt å nevne litt om :)

Det er et 30 år gammelt anlegg, 60W AIWA forsterker og to svære 100L kasser med hver sine CORAL 12" basshøyttalere og 4" diskanter, max inngangseffekt 100W. Har sikkert litt å hente på en bedre og nyere forsterker, men tar jo vekk sjarmen av å ha et 30 år gammelt anlegg som lyder fenomenalt da!

Lenke til kommentar
To aktive Dynaudio Acoustics Bm5A koplet til 24 kanals Behringer mixepult som igjen er koplet til et Midiman Delta 1010 lydkort.

Dæven! Vil ha! :D (Men du kunne ha en annen mix enn Behringer... ;))

Mitt oppsett:

Inca 88 lydkort -> Soundcraft F1 mixepult -> Diverse outboard effekter og headphones-forsterker -> Stereoanlegg (Denon PMA1055R/B&W601) og Behringer TRUTH (:roll:).

Men oppsettet endres tilstadighet om jeg tar opp eller bare spiller av musikk/mixer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...