Gå til innhold

ER PSDATA's Connect3d 9500 Modbart?!

Anbefalte innlegg

DU kan jo kjøpe det, og er det ikke modbart, bruker du 14 dagers angrerett. Verre er det ikke

Jo, verre er det.

For man må betale for frakt/porto og frakt tilbake da, da er like 2-300kroner gått til waste

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Moddingen har aldri gått ut på noe mer enn å aktivere de siste 4 pipelines. Det som var tilfelle med de gamle R9500 kortene var at de allerede hadde 256bit minnebuss. Det sto også på produktbeskrivelsen for PSData sine R9500 kort som endel folk herfra moddet, men nå er produktbeskrivelsen forandret, altså er dette de nye kortene.

Moddingen har gått ut på å aktivere 4 pipelines, og å ta i bruk hele minnebussen. For kortene har også hatt 256bit minnebuss, de bare bruker 128.

mad_arab har rett her.

de første kortene lagte de med 256 bit bus, men så fikk de ikke lenger lov til det av ATI :x , p.g.a moddingen, så ble de lagt med 128bit bus, og ikke lenger modbare til mer enn 9500 pro, p.g.a at pro'en bruker 128 bit buss.

eneste modden noen gang har gjort er å "skru" på fire pipelines.

Lenke til kommentar

OPPDATERING

Sendte mail forleden. Les selv!

Hei

Ja, det er modifiserbar til 9700

Med vennlig hilsen

André Roshan

--------------------------------------------------------------------------------

Telefon:

Faks:

e-post:

web:

37 25 37 25

37 00 50 71

[email protected]

http://www.psdata.no

PS Web AS - Serviceboks 730

4808 Arendal

--------------------------------------------------------------------------------

-----Opprinnelig melding-----

Sendt: 19. april 2003 16:40

Til: Salg PS Data

Emne: Connect3d Radeon 9500

Bygger dette på 9700PCB'en, og ligger minnebrikkene i L formen?

Rett ut, er kortet modbart? Er det mulig å modifisere det tl et 9700?

Lenke til kommentar
Fortsatt ingen som har testet kortene til PSdata og kan bekrefte at de er moddbare til 9700?

Det kortet jeg mottok var moddbart, og det er de samme korta de har inne enda. Jeg har bare kjørt software mod, og det ble jo bra det....

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6349026

Ok godt å høre, kortet mitt ble sendt i dag.

Meget bra 3dmark score RansoM :) Har du testet 3dmark2003?

Nå trenger du bare en volt mod på minne til GKortet, gpu hastigheta er d ikke noe å si på :)

Lenke til kommentar

Har testa Connect3d kort fra PS data, både fra forrige batch og nåværende.

Det første kortet hadde 3.3ns minne og var moddbart.

På det siste kortet var det 3.0ns minne, men det var ikke moddbart. Det vil si det var moddbart og jeg fikk den ønskede fillraten, men jeg fikk sjakkbrett.

Parolen er som tidligere nevnt at man ikke kan være 100% sikker før man har testet kortet.

Buzzer

Lenke til kommentar
Fortsatt ingen som har testet kortene til PSdata og kan bekrefte at de er moddbare til 9700?

Det kortet jeg mottok var moddbart, og det er de samme korta de har inne enda. Jeg har bare kjørt software mod, og det ble jo bra det....

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6349026

Ok godt å høre, kortet mitt ble sendt i dag.

Meget bra 3dmark score RansoM :) Har du testet 3dmark2003?

Nå trenger du bare en volt mod på minne til GKortet, gpu hastigheta er d ikke noe å si på :)

Har solgt 9500 kortet mitt og bestilt meg 9800PRO, så da blir det litt høyere minne båndbredde! :)

Lenke til kommentar

Fikk kortet fra PS-Data i dag og soft modda det til 9700pro uten problemer. Gikk fra 2900 til 4500 i 3dmark03 :=)

Skal prøve å overklokke det når jeg kommer hjem i kveld, håper på

5000+ i 3dmark03 :)

Lenke til kommentar

Hmmm...har et ASUS GeForce4 Ti4200 (128mb). Hvordan er dette i forhold til Radeon 9500 (som kan klokkes til 9700)?

Jeg får litt over 13 000 3d-marks (kortet er klokket). Vil jeg merke noen forskjell, eller..? Trenger et skjermkort til datamaskinen nede, og da kunne jo Radeon-kortet vært en god arvtager til det super-råtne GF2 MX med 64mb minne.

Lenke til kommentar

Radeon 9500`ern er vel ca like rask som Geforce ti 4200`ern uten noen modifikasjon, men hvis man modder radeon kortet til 9700 pro så blir det en del raskere en Geforce`n ja + at radeon kortet støtter DX9 fullt ut.

Har overklokket litt nå og 9500np kortet mitt er faktis sjappere en mitt gamle 9700 pro overklokket :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...