Gå til innhold

ER PSDATA's Connect3d 9500 Modbart?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja det er de. Rødt PCB og L-formet minnet. 3.0ns minnet også =)
Nei.

Hvis du ser på beskrivelsen så står det "Memory: 128MB DDR RAM 128 bits", altså vil du aldri få moddet det til R9700. 256bit minnebuss er det som skiller R9700 fra R9500 kortene.

Ok, 1-1

Hva er fasitsvaret?

Noen med PERSONLIG erfaring av nevnte skjermkort?

Lenke til kommentar
Nei.

Hvis du ser på beskrivelsen så står det "Memory: 128MB DDR RAM 128 bits", altså vil du aldri få moddet det til R9700. 256bit minnebuss er det som skiller R9700 fra R9500 kortene.

Selvfølgelig står det 128bit minnebuss, de siste 128 er jo ikke aktivert. Det er jo det som skjer når du modder. Er det rød PCB og minne i L-form, så skal det kunne moddes. Produktbeskrivelsen har ikkenoe å gjøre med det :wink:

Lenke til kommentar

Moddingen har aldri gått ut på noe mer enn å aktivere de siste 4 pipelines. Det som var tilfelle med de gamle R9500 kortene var at de allerede hadde 256bit minnebuss. Det sto også på produktbeskrivelsen for PSData sine R9500 kort som endel folk herfra moddet, men nå er produktbeskrivelsen forandret, altså er dette de nye kortene.

Lenke til kommentar

Har selv ringt psdata, og han jeg snakka med garanterte at jeg kunne modde kortet til et fullverdig 9700...(?)

Synes derfor det er litt rart hvis dette ikke skulle være sannheten...

Noen her på forumet som på bakgrunn av personlig erfaring kan bekrefte/avkrefte hvorvidt dette partiet faktisk er modbare 9500 kort?

Lenke til kommentar

Har selv hatt kontakt md PSdata om disse skjermkortene og har fått til svar at de er røde, med minnet i L-form og er moddbare. Kortene stammer fra samme parti som de de hadde inne før.

Og såklart står det 128bit på sida deres. Det er snakk om ett 9500 kort.

Du må moddifisere det for å få 256bit.

Skulle gjerne ha bestilt dette kortet selv, men prioriterte et kabinett. :yes:

Lenke til kommentar
jo fordi ati fant ut at slike kort kunne moddes og la om rkitekturen så nå kan du ikke få 256bits bus lenger

Ja... det er de svarte kortene.. :roll:

ATI har fremdeles en god del kort basert på 9700 pcben på markedet, men det minker på de også.... Så om du vil ha moddbart kort bør du bestille nå!

Lenke til kommentar
Moddingen har aldri gått ut på noe mer enn å aktivere de siste 4 pipelines. Det som var tilfelle med de gamle R9500 kortene var at de allerede hadde 256bit minnebuss. Det sto også på produktbeskrivelsen for PSData sine R9500 kort som endel folk herfra moddet, men nå er produktbeskrivelsen forandret, altså er dette de nye kortene.

Moddingen har gått ut på å aktivere 4 pipelines, og å ta i bruk hele minnebussen. For kortene har også hatt 256bit minnebuss, de bare bruker 128.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med psdata jeg og. Og han jeg har vært i kontakt med sier at det partiet de har inne nå, er moddbare til 9700, og det var han ganske så sikker på (etter å ha spurt flere ganger om minnet var i "L" form).

Jeg synes da det er ganske teit av mad_arab å bare komme med en slik konklusjon når han ikke engang har kjøpt et slikt kort selv, bare fordi det står på siden at det er 128bit minnebus.

Tror folk som har kjøpt det evt vært i kontakt med psdata ville vist litt mere iaff :)

Lenke til kommentar

Jeg synes da det er ganske teit av mad_arab å bare komme med en slik konklusjon når han ikke engang har kjøpt et slikt kort selv, bare fordi det står på siden at det er 128bit minnebus.

Hvis man ikke engang kan stole på produktbeskrivelsen, så nekter jeg å påta meg noe ansvar her. PSData oppdaterte den fra 256bit til 128bit, noe som indikerer at det er andre kort. Teit? Ja, ganske teit gjort av PSData å være så inkonsekvente...

Lenke til kommentar
DU kan jo kjøpe det, og er det ikke modbart, bruker du 14 dagers angrerett. Verre er det ikke

Jo, verre er det.

For man må betale for frakt/porto og frakt tilbake da, da er like 2-300kroner gått til waste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...