Gå til innhold

Norges Kreative Fagskole (fotografi) - Canon 450D bra nok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om Canon 450D er et godt nok kamera for fotografilinja på NKF?

Du kommer imål med 450D, tror jeg. Men når et 40D koster 1100 mer enn 450D så er det vel verdt penga i mine øyne: Bedre ergonomi, flere FPS og det er et kamera som det tar deg lengre tid å vokse fra.

Dessuten slipper du å betale for hotshoe-adapter så da er prisforskjellen nede i 1000 kroner.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar :)

Jeg har ikke kjøpt meg kameraet enda, men etter det jeg er lest så kanskje jeg kjøper 40D, eller kanskje 50D når jeg først skal begive meg ut på den klassen der. Dette blir mitt første dSLR kamera så kanskje læringskurven blir litt bratt, men når jeg først så kjøpe så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe vanskeligere å lære seg å fotografere med en 40D enn en 450D. 40D er mer robust, har bedre grep og knapper som gir deg reaskere tilgang til enkelte funksjoner. I og med at du har tenkt å gå på en fotografisk skole, så kan det vre fornuftig å gå opp en klasse. Men pass på at du har penger i gjen til skikkelig optikk.

Tom

Lenke til kommentar
Takk for mange gode svar :)

Jeg har ikke kjøpt meg kameraet enda, men etter det jeg er lest så kanskje jeg kjøper 40D, eller kanskje 50D når jeg først skal begive meg ut på den klassen der. Dette blir mitt første dSLR kamera så kanskje læringskurven blir litt bratt, men når jeg først så kjøpe så hvorfor ikke.

Ikke tenk så mye på læringskurve. Dere kommer jo til å få undervisning ;)

Når det gjelder 50D, så ville jeg heller ha putta pengene i optikk. Den gir bare marginalt bedre bildekvalitet når man kompenserer for oppløsningsforskjellen (som du ikke trenger med mindre du skal skrive ut svære prints) - så i mine øyne er den ikke verdt prisforskjellen.

Lenke til kommentar

Det viktigste er vel å ha et kamera du føler deg komfortabel med, og om 450D skulle vise seg å komme til kort kan du alltids kjøpe et nytt hus senere.

Som nevnt kan man få både 30D og 40D til gode priser hvis du er interessert i et litt mer profesjonellt hus.

Kvalitetsmessig tar alle speilreflekskameraer gode bilder i hendene på en som kan bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...