Liddell Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vi har nå fått en oppgave om å pynte ganga hos Helse og Sosial på videregående skole. Jeg vil gjerne ha et hjerte i bildet mitt. Hvordan kan jeg få det til? Hvor kan jeg få tak i et grisehjerte? Evt, er det mulig å få tilgang til å fotografere under en operasjon? Drømmen hadde jo vært er nærbilde med ganske dårlig dybdeskarphet hvor man såvidt skimter lunger /lever i bakgrunnen... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Fotografering under en operasjon tror jeg du skal slite med som privatperson. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Fotografering under en operasjon tror jeg du skal slite med som privatperson. Oppdragsgiver sa i forbifarten at vi fikk tilgang til steder og inngrep på sykehuset mange andre ikke hadde. Men jeg kan jo høre med dem i morra... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Men en hjerteoperasjon? Ja, det kan jo hende. Jeg ville nok satset på kjøttdisken. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Men en hjerteoperasjon? Ja, det kan jo hende. Jeg ville nok satset på kjøttdisken. Spørs, men hadde vært vanvittig rått Er et elghjerte mye større enn gris og menneske? Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg tror det kan være vanskelig å ta bilde av et hjerte under en operasjon. I alle fall om du ønsker at det skal se ut som et hjerte. Min erfaring med operasjoner begrenser seg til det jeg har sett på TV, men det er jo som oftest snakk om et lite snitt kirurgen arbeider i, og da er det vell en smule vanskelig å få et nærbilde med lunger og lever i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Elghjerte er vel forholdsvis store greier. Hør med realfagslærerene på skolen, i biologifagene er det ikke unormalt at man dissekerer hjerte/lungeslag av gris. Om det ikke skal skje noe slikt akkurat nå har de uansett kontakter som kansje kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Den lokale slakteren har sikkert noen rester av ett eller annet dyr liggende Grisehjerter er vel mye det samme som det vi går rundt med, får du tak i et sånt kan du sikkert komponere et artig bilde. Hjerte på sølvfat med piggtråd rundt! Kan sikkert tolkes på 7 millioner forskjellige måter også, for de som liker denslags. ("joda, bildet symboliserer at...") Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Tenkt litt på hjerte med piggtråd rundt ja, ville vært rått. Får håpe jeg får tak i et grisehjerte. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Fotografering under en operasjon tror jeg du skal slite med som privatperson. Så lenge noe gjøres for å holde ting sterilt burde det vel la seg gjøre. En venn av meg har gjort det. Men det er dog et dilemma i dette, det er nemlig svært få sykehus i Norge som driver med hjertekirurgi, de større sykehusene i de større byene gjør det nok. Men et annet dilemma er at det er rimelig mange operasjoner som foregår som 'titthullinngrep'. Jeg tror åpen hjertekirurgi er lite vanlig i dag. Prøv å kontakte større sykehus, det er mitt råd. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Da har jeg fått tak i grisehjerte fra et slakteri. Skal bare finne ut hvordan jeg skal fremstille det som noe verdifullt, så blir det fotografering Skal også ta et i piggtråd, utenom oppdraget. Det blir bra tror jeg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg lukter en tråd i BK. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg lukter en tråd i BK. Hehe, mulig Skal hente hjertet i morra, og får nok ikke tatt bildet før tidligst fredag... Lenke til kommentar
arela Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg lukter en tråd i BK. En hjertelig tråd :!: Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hva tjener jeg på å splitte meg opp, åpne opp kassa, og blotte hjerte mitt? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg kaster inne en blå lapp. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Hva tjener jeg på å splitte meg opp, åpne opp kassa, og blotte hjerte mitt? Et flott og uvanlig bilde. Hvordan ville dere tolket et hjerte med piggtråd rundt, på et sølvfat, med svart bakgrunn? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Jeg ville tolket det som død. Så sorg. Så drap. Endret 20. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg ville tolket det som død. Så sorg. Så drap. Ok. Hvis man da fjerner piggtråden? Må visst ha positive bilder, som forteller hvor viktig et friskt hjerte er. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Søvfatet gjør at jeg tenker på drap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå